Goedendag,
Peugeot Accent 1.1 van 2-1995 gaat het om met monopoint injectie.
Deze mist letterlijk een stukje gas?
Starten en stationair lopen gaat perfect. Rijden op de grote weg gaat ook goed zonder problemen.
Voorbeeld:
Als de motor stationair loopt in zijn vrij.
En je geeft dan steeds een stukje gas meer, dan op 1000 toeren smoort/pruttelt/pendeld de motor, alleen op dat punt.
Andere toerentallen gaat het wel goed.
Als je dus optrekt en gaat schakelen krijgt de auto een flinke schok rond dat toerental van zeg maar 1000 rpm.
Het geeft zo'n schok in de auto dat je er niet normaal mee kunt rijden .
Graag advies waar ik moet zoeken, heb gem. verstand van zaken..
Groeten,
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij monopoints is de afdichting aan de onderkant van het monopoint huis berucht. Deze kan lekken.
Ik moet even kijken waar dat dan zit?
Dat monopointhuis zit dat aan de buitenkant? omdat de inspuiting binneninzit..
Tevens nog een extra opmerking cq. toevoeging van het probleem:
Bij starten van de auto koud of warm, dan blijft de moter te hoog in toeren lopen net alsof hij lang op de choke blijft hangen.(+/- 2000 rpm)
Na 10 min. ofzo zakt hij weer in normaal toerental en blijft dan normaal tot de volgende start.
De auto is van mijn broer paar dagen terug gekocht, ik heb er nu even geen zicht op, as. Dinsdag ga ik er weer mee bezig.
De info en tips die ik hier krijg zoek ik verder mee, hij is al dik over de keuring heen namelijk.
Mobiel uitleesapparaat heb ik wel (obd2) alleen deze auto heeft andere stekker dus kan ik even niets mee.
13 jaar
Dat huis is de behuizing om de inspuiting en gasklep heen.
Hoge toerental na het starten KAN ook het gevolg van een lucht lek zijn. Alleen waarom het dan 10 minuten duurt voordat het toerental zakt?
Maar voor hetzelfde geld is het een defecte sensor, b.v. koelwater temperatuur sensor.
Gezien je vragen zou ik zeggen laat er een professional naar kijken.
Je uitleesapparaat heb je bij deze auto niets aan. De stekker past niet en de motor-computer zal ook nooit antwoorden.
Zelfs niet als je een verloop zou maken. Uitlezen gaat hier alleen met dealer apparatuur of gelijkwaardige aftermarket scanners.
Slangen heb ik gecontroleerd en zijn lekdicht.
Ik zal eerst as. Dinsdag naar de inspuiting kijken of hier iets lekt.
Ik begrijp dat dan de carburateur uit elkaar gehaald moet worden.
13 jaar
==Probleem verholpen==
Hogedruk inspuitunit uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Tevens 1 draadbreuk geconstateerd van de potentiometer, bypass gemaakt.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar