close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 XN 1.1I ACE E2 start niet meer

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Beste,

Tijdens wat klein onderhoud aan mijn 106 heb ik de injector (mono point injectie) er los gehaald en laten reinigen, deze is ook wat bij gesteld.
Nu start de auto echter niet meer, de start motor doet het wel en je hoort de motor ook hoesten maar verder komt het beestje eigenlijk niet.
Na een betere inspectie blijkt er nogal veel benzine langs het injectie huis te lopen, dit lijkt mij een verzopen motor. Als ik het injectie open maak en nog een keer start zit deze ook binnen 2 sec vol met benzine. ik heb nog een keer gekeken en de 0-ringen waarmee de injector gemonteerd zitten zijn niet oud en/of verrot, bovendien druk je het ding heel mooi stevig op z'n plek.

iemand tips?

MvG
Guus

Geplaatst door

GuusvS (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

afgesteld ?

kijk eens recht op de injektor en dus op je gasklep.
Zet de auto op kontakt en kijk weer, er mag geen benzine uit de injektor komen, pas als er gestart word moet er heel gedoseerd zeer fijn worden ingespoten, dit is bijna niet zichtbaar , wel hoor je de injektor tikken dan...

Word er wel veel ingespoten dan >>
Of injektor is zelf stuk of er is iets met de aansturing.
Heb je niet perongeluk een kabeltje beschadigd zodat ie nu ergens tegen massa ligt ?

C.Jonker 0
badge

12 jaar

met afstellen wordt volgens mij het bij stellen van je spuitpatroon bedoelt.

Als ik de injector monteer en de elektra kabel los haal, het contact om draai (dus niet starten alleen contact maken) dan zet de injector vrolijk een cm benzine op de gasklep, als ik gas geef hoor je dit het spruit stuk in lopen. (volgens mij zit er ondertussen ook al een liter benzine in me blok/olie)
let wel: na deze cm benzine (dan zit ook een het kopje van de injector "onder water") stop het. Als ik vervolgens de start motor laat draaien komt er nog meer benzine uit.

Is de injector dan nog steeds stuk of zie ik iets over het hoofd?

Guus

GuusvS 0

12 jaar

Guus volgens mij staat de verstuiver nu open. ........of wordt constant door een spanning open gehouden . !!Haal het stekkertje van de sproeier en probeer nog eens . Als er nu nog steeds brandstof wordt ingespoten dan is er toch wat met het reinigen mis gegaan. Haal dan een ander . Probeer het uit . Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Guus had dit zelf al geprobeerd, ............en de elektra kabel los haal,.................. De injector sluit dus niet, is dus defect. Sproeit gelijk als de brandstofpomp de zaak op druk probeert te zetten.

Als je zeker weet dat de injector juist gemonteerd zit, en je geen lekkage langs de injector hebt, en je dus zeker weet dat de brandstof die je ziet uit de injector komt, is deze dus defect.

hellbat 0
badge

12 jaar

Let op bij montage dat je de O-ringen niet verniel door die scherpe randjes in het huis . Smeer voor montage de verstuiver licht in met wat olie of vet . Komt goed .

Punt 50
badge

12 jaar

Na "geklier" aan de injector? Reinigen (ultrasoon) zou nog moeten kunnen, maar bij dit soort injectors iets bijstellen?? Ga er maar vanuit dat de injector defect is.

hans4074 0
badge

12 jaar

Of een kortsluiting naar massa in de bedrading (injector naar ecu) waardoor de injector continue geactiveerd wordt. Dat komt wel meer voor.

oldford 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.