Mijne heren,
Na dat deze auto was stilgevallen op de snelweg bleek dat de benzinepomp stuk was.
Nu de pomp is vervangen (incl. vlotter) doet de benzinemeter raar, of leeg of vol.
Pomp onder garantie vervangen, maar ook hier hetzelfde probleem.
De 2e pomp heb ik "droog" getest door de vlotter met de hand te bewegen. (leek op dat moment goed).
Echter in de tank vol met benzine geeft ie vol aan, maar nu na zo,n 300 km nog steeds.
Kan het zijn dat er een pomp inc. vlotter van een verkeerd bouwjaar of ander motortype in zit?
met vriendelijke groet,
Friesland
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Origineel onderdeel gebruikt, dus door dealer opgezocht aan hand van chassisnummer? Is de positie van het tankelement (pomp en vlotter) in de tank wel correct? Bij een originele zit er bij mijn weten een montage-uitsparing, maar als dit een niet origneel tankelement is, dan zou je moeten kijken of deze die positie-nok ook heeft.
Opgelost.
Sorry voor de late reactie.
De pomp plus vlotter is nog eens vervangen met de juiste cijfercode die ook op de orginele pomp staat.
Het blijkt dus dat er meerdere types bestaan met elk verschillende kleur plaatje met cijfers op de pomp. Groen, oranje en grijs
Ik had dus de grijze nodig ipv groen.
Bedankt voor je reactie
[url=http://postimage.org/image/snhm76y7r/][img]http://s15.postimage.org/snhm76y7r/IMG_0...[/img][/url]
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar