close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 1.4 HDI slaat tijdens rijden af

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Beste mensen,

Ik heb een 206 1.4 hdi die ik niet kan verkopen wegens het volgende probleem.

Stationair draait de motor prima en reageert normaal.
Na even gereden te hebben volgt een piepje en slaat de motor af.
Moet dan even volledig van contact af en kan dan weer opnieuw worden gestart.

Ik heb tijdens de rit de laptop eraan en komt willekeuring of samen: P0200, P0202, P0203 en P0204.
Wat duidt op

Brandstof/Ontsteking (KFU (VIN 6-8 = motorcode) - MM 6LP - MT/AT)
P0200 - Injector Circuit Storing
P0203 - Injector Circuit Storing - Cylinder 3
P0204 - Injector Circuit Storing - Cylinder 4

Valt op dat P0201 er steeds niet in voor komt.
Ik heb ook al een reiningsmiddel voor de verstuivers toegvoegd en de stekkers op de verstuivers eraf en opnieuw erop gedaan.

Gisteren sloeg de motor ook eenmaal af, na een keer het pedaal flink te hebben ingetrapt tijdens stationair draaien.

Misschien heeft iemand dit vaker bij de hand gehad en weet hiervan de juiste oplossing anders wordt het een lange zoektocht.
Durf de klanten niet te laten proefrijden!

Ik hoor graag van jullie en wil daarom gebruik maken van jullie wijsheid.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

John007 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de storingscodes juist interpreteert word er een "circuit storing" aangegeven, dat wil zeggen dat het electrisch circuit van de verstuivers mogelijk onderbroken kan zijn , of dat er een slecht contact in zit.
In die richting moet je het zoeken, wellicht een stukje van de kabelboom doorgeschuurd.
Zodra je gas geeft kantelt het blok iets of wat, en als er dan een blootliggende draad tegen massa komt zal de auto uitvallen.
Een reinigingsmiddel zal geen uitkomst bieden mijns inziens.

Beste Peter,

Nog bedankt voor het plaatsen van een reactie
Ik was nog niet eerder in de gelegenheid geweest om aan de auto te werken.

Ik ben er vorige week mee aan de slag gegaan en kwam tot de volgende conclusie:

De beide massa contacten op de balk bij de koplampen links en rechts waren erg geroest, heb deze compleet schoon geschuurd. Ook de oogklemmen van de bedrading.
Ook heb ik de volledige kabelboom naar de verstuivers gecontrolleerd en zag dat de stekker naar de cpu niet meer de grijze bevestigingsklem had zodat de stekker goed in de computer blijft zittten. Deze had ik even voor nood met een tirep om de computer gedaan en bleef goed zitten.
Met het rijden heeft deze natuurlijk door het bewegen een slecht verbinding gemaakt.
Ik heb inmiddels ook een originele klem en moet er nog op.

Na een testrondje te hebben gedaan. (kon niet ver had de groene platen niet meegenomen) was er geen storing meer.

Ik ga deze week even verder met een groter testrondje, dan laat ik het nog even weten in deze topic.

Heb iets minder haast omdat mijn nichtje deze auto wilt kopen, vandaar.
Aangezien mijn bedrijf uit een uit de hand gelopen hobby is ontstaan en al een drukke baan heb, is mijn tijd beperkt.
Maar wel heel leuk om te doen en iets op te bouwen waar de kinderen mee verder kunnen.

Ik laat nog van me horen, maar in elk geval nogmaals bedankt.

John

John007 0

11 jaar

Graag gedaan, hoop dat je het hiermee hebt opgelost.

Beste Peter,

Heb afgelopen week nog even gereden met de Peugeot 206, maar nu nog veel leuker!!

Motor sloeg af, zonder piepjes of lampje van motormanagment en kon ook niet opnieuw worden gestart.
Draait wel rond maar slaat niet aan.
Geprobeerd uit te lezen maar kan niet in de CPU.

Op het scherm van de radio op het dashboard staat nu: ECO MODE.

Ik heb wel even wat zekeringen gecheckt maar niet alles.

Misschien heb jij enig idee wat nu het probleem is.

Alvast bedankt.

John

John007 0

11 jaar

Het word inderdaad steeds spannender!
Gooi de accu even een nachtje los en probeer het eens opnieuw, ik ga ervan uit dat de auto nu reeds langere tijd heeft stilgestaan?

Aan de achterzijde van het luchtfilterhuis, aan de zijde van het brandstoffilter, zit een ronde koppelstekker verstopt. Beetje lastig te vinden, maar kijk eens of deze stekker goed in elkaar zit en of daar t.h.v. die stekker geen draden bijna door zijn.

hans4074 0
badge

11 jaar

als het niet lekker start dan kun je ook je brandstofleiding die onder je luchtfilterhuis doorlopen contorleren. vaak raken deze beschadigd waardoor je lucht aanzuigt en op lucht kun je niet rijden.
je zou dit kunnen controleren
tevens zit aan de linker kant van de luchtfilterhuis (aan de zijde van de distributie) een ontluchtingsbalg. bij de oude types is het ook voorgekomen dat de terugslagklep hierin niet meer goed werkte dus de diesel liep terug.

Late reactie maar hierbij toch de oplossing.

De stekker op de ECU had niet meer de klem die de stekker verbinding goed op de plek houd. deze was afgebroken en lag er los tussen .
Ook was er een paar draden de mantel beschadigd ter hoogte van de veerpootschotel die vanaf de ECU richting de verstuivers loopt. Dit was goed te zien in het donker omdat deze kleine vonkjes liet zien bij de beschadigingen. Heel handig.

Mantel opnieuw geisoleerd en stekker verbinding hersteld en rijdt nu weer probleemloos.

John007 0

10 jaar

fijn dat het is opgelost!

Hallo mag ik is iets vragen ik las dees van de 206 1.4 hep ongeveer het zelfde probleem maar bij mij valt die steedst uit dan probeer ik trug te starten maar valt die weer uit heel soms shiet hij in gang als ik de acu los koppel en trug aan schiet die soms van de eerste keer in gang. Ik word er echt zot van kan de oorzaak ma niet vinden :------((

Macos 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.