Peugeot 309: 1.4 profil Hoog stationair toerental.

Bouwjaar: 1989

Na het vervangen van het vacuumdoosje heeft de motor van mijn 309 een veel te hoog stationair toerental.
Het oude vacuumdoosje was lek en daarom liep de auto (koud) niet mooi. Hij stotterde bij langzaam rijden heel erg en het benzine verbruik is ook veel te hoog.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Gr,

Bert

Bert1169

Geplaatst door Bert1169 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 309? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

greefje (0) PRO, 19 jaar geleden

De gasklepsensor is defect. Trek eens de stekker aan de gasklepsensor eraf bij lopende motor en druk deze er dan weer snel op. Wanneer deze dan weer langzaam gaat lopen is dit 90% zeker de oorzaak.

Bert1169 (0), 19 jaar geleden

Is hier nog wat aan te repareren of schoonmaken of moet de sensor vervangen worden.

Gr,

Bert

Bert1169 (0), 19 jaar geleden

Ik heb inmiddels de sensor gedemonteerd en schoongemaakt en de contacten iets verbogen zodat ze beter contact maken.Het toerental is inmiddels weer zoals het hoort.
Echter als de motor stationair draait dan loopt ie nog niet helemaal strak.
Ik heb de weerstand van de inlaatluchtsensor gemeten en deze geeft een waarde aan van 28 Kohm bij 20 graden, terwijl dit volgens de vraagbaak 2 Kohm moet zijn.
Kan dit invloed hebben op het onregelmatig stationair draaien?

Gr,

Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum