Peugeot 206: 1.6 16v loopt slecht met koude motor, verbruikt veel geen vermog

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

goeie dag,

km stand: 214000

ik heb een probleem met mijn peugeotje.
ik heb de auto al bijna 2 jaar in bezit en na de laatste grote beurt begonnen de problemen.

als ik 's morgens wil starten, slaat ie wel aan maar moet van 500 toeren omhoog klimmen. geen probleem denk je dan, maar dan geef je een keertje gas, dan zakt ie weer terug naar 500 toeren of slaat gelijk af. als ik de auto 20 seconden op 2500 toeren houd is dat verholpen. hij zakt weer mooi terug naar de 1000. later naar de 850 met warme motor.

daarnaast merk ik ook dat de auto flink verbruikt. 450 km op een volle tank en normaal haal ik de 700 makkelijk. ook is het zo dat de auto met koude motor flink rookt, en dan ook blauwe rook en stinkt naar benzine. met warme motor is dit het geval niet. Dan is het probleem ook nog dat ie bijna geen vermogen heeft hij trekt voor geen meter. eerder kwam ie goed van zijn plaats maar dat is ook verleden tijd.

ik heb de auto bij een universele garage gehad waar een maatje van mij werkt, bij uitlezen kwam er een storing van de katalysator weg. Maar dat is niet gek volgens mij met zo veel onverbrande brandstof.
hij is laatst ook bij een pca specialist geweest die ook wezen dat de katalysator storing geeft en dat het daar niet aan lag. wel wezen ze erop dat de distributie riem van tijd af is.

Distributie riem prima die wil ik best vervangen, maar ga die niet loos vervangen als dat niet hoeft. ik heb een hekel aan loos geld uitgeven en de riem kan nog 24000 km mee.

Nu las ik elders dat het de gasklep kan wezen en het gaskleppen huis. ik ga dinsdag avond die ook schoonmaken.

Maar waar kan het aan liggen?

Alvast bedankt!

Roel95

Geplaatst door Roel95 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Hoe hebben ze kunnen constateren dat de riem van tijd af is? Mocht dit gecontroleerd zijn en dit dus daadwerkelijk zo is, dan is dit toch wel het eerste wat moet gebeuren. Of je dan gelijk de riem vervangt moet je zelf weten, maar een distributie hoort gewoon op tijd te staan.

Roel95 (0), 9 jaar geleden

Nee dat is niet gecontroleerd meer een loze diagnose... Ze weten niet of het ook echt de distributieriem is.... Dus ik kom niet veel verder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.