auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: STOP indicator leidt eigen leven

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb een Peugeot 206sw uit 2006. Auto is onlangs naar de garage geweest voor een kleine beurt en APK. Beide zonder grote problemen. Wel heeft de auto nu nog last van dat af en toe (onvoorspelbaar verder) bij langdurig remmen in aanloopt naar een rotonde, stoplicht, etc. (wanneer je de koppeling al in hebt) "STOP" soms heel kort oplicht, soms geeft die een waarschuwingspiep en volgens mij soms ook beide tegelijk. Maar geen melding in het dashboard en duurt nog geen 2 seconden. Garage heeft al aangeboden te willen zoeken, maar ik zou ze liever een hint meegeven (zodat het sneller gevonden is). Iemand ideeën? Alvast veel dank!

Geplaatst door

Staarttulp82 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou eens kunnen kijken of er nog voldoende remolie in het reservoir zit.
Tevens , als er remblokkendikte indicator op zit , zouden de remblokken aan vervanging toe kunnen zijn.

Dank voor de reacties! Van de week gelijk even gekeken naar het remvloeistofniveau, maar dat staat keurig tegen de max aan. Wel zit/zat er een heel klein belletje in de vloeistof, beetje tegen aan getikt, maar belletje blijft. Nu een paar dagen minder last van gehad, maar vanavond was het weer raak. Eerst een aantal keer bij langer remmen alleen de stopindicator heel kort, later gecombineerd met de piep. Ik zit te denken: kan er ergens een belletje in één van de vloeistoffen zitten, waar de bijbehorende sensor last van heeft? En is de benzinetank sensor gekoppeld met de stopindicator?

Waar zie jij een luchtbel ? foto

zit een kleine luchtbel aan de oppervlakte van de remvloeistof, vanmiddag iets links van het rondje met het filter erin. Maak morgen even een foto, ok (is nu een beetje donker)?

Aan de oppervlakte in het reservoir , dat kan geen kwaad.

Wat is de staat van de remblokken?Zouden die een indicator hebben die dan tegen de schijf scheurt en aangeeft dat de blokken aan vervanging toe zijn?

voyager 0

9 jaar

Dat had ik 22 feb. ook al gevraagd , maar nog geen uitsluitsel van gehad , voyager.

Beste , kun je mij de laatste 8 van je chassisnummer geven .

1.4 16v? Kan ook motor oliedruk zijn. Was dit ook al voor de beurt?

wkhoek 0
badge

9 jaar

Juist wkhoek , die kant wou ik ook op . Lijkt mij een ET3J4 probleem door een te laag toerental een te lage oliedruk. Moet onder de Peugeot mensen ( monteurs ) bekend zijn . Oliefilter lijkt het mij niet .

Beste allemaal, excuus voor mijn late reactie. Chassisnummer ga ik vanavond even bekijken (heb de auto thuisstaan), maar heb evt. wel het kenteken. Helpt dat? Overigens sinds het checken van het remvloeistofniveau geen piep meer gehoord (al een paar dagen). Maar goed, dat kan ook toeval zijn. Wat betreft de piep: die was er al voor de kleine beurt en de APK. Garage had die klacht niet genoteerd/opgepakt (en daarom willen ze nu graag helpen). Is een erkende Peugeot dealer (oliefilter is vervangen tijdens de beurt).

Het is weer tijden weggeweest, maar de piep is nu af en toe weer terug. Het nummer is 44965444 (als ik de goede heb). Het gebeurt trouwens als de toerenteller heel kort onder 600 toeren schiet heb ik ontdekt en eigenlijk alleen (/ vooral) al de motor warm is (maw al een stuk gereden). Kunnen jullie me helpen met wat het is (en ook wat het zou kosten te maken?)

Ik zou denken dat het stationaire toerental aan de lage kant is,heb hetzelfde meegemaakt met een 406 ,en daar was de stappenmotor defect.Een vervuild gasklephuis kan ook een oorzaak zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.