Peugeot 206: Hoog toerental als auto rolt/rijdt

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v

Mijn vriendin heeft een 206 1.4 8v.

De auto start goed en draait het normale toerental, koud rond de 1200 en warm rond de 800. Maar zodra je wegrijdt en dan de koppeling intrapt gaat het toerental naar 2000rpm.
Als je met de koppeling ingetrapt afremt gaat het toerental omlaag op het moment dat je helemaal stil staat. Wanneer de auto nog iets rolt blijft het toerental hoog, en precies op het moment
dat je stil staat zakt het toerental naar het normale toerental. Ook als je rijdt en je geeft geen gas dan lijkt het alsof de auto uit zichzelf al iets gas geeft en afremmen op de motor gaat ook niet.

Als de motor warm is is het toerental waarop die blijft hangen wel iets lager, rond de 1500rpm. En als je eenmaal stil staat is het 800rpm.

Volgende is al gedaan:
-Nieuwe originele stappenmotor
-Nieuwe injector o-ringen
-Electrofil bobine
-Nieuwe Bosch bougies

De motor heeft verder nergens valse lucht. En tijdens het uitlezen komen er geen foutcodes en ook geen rare meetwaarden.

Wat de auto wel van begin af aan heeft is dat hij moeilijk weg rijdt. Als je gas geeft tot de motor 2500rpm draait en vervolgens de koppeling op laat komen slaat de motor gewoon af. Je moet zodra je de koppeling op laat komen en het toerental iets begint te zakken gelijk flink gas bij geven (half gas) anders slaat de motor af.

Heeft iemand al eens zoiets mee gemaakt? Ik heb al flink rond lopen zoeken maar nog niks tegen gekomen met deze symptomen.

Sloot44

Geplaatst door Sloot44 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik heb het eerste deel van je vraag ook meegemaakt, maar dat was bij 1 van de eerste 206jes. Was óók de 1400cc 8 klepper, maar zal vast en zeker een ouder injectie systeem geweest zijn. Dat lag uiteindelijk aan de wagensnelheidssensor. Ik weet niet meer of er een foutcode over deze sensor uit te lezen was, maar bij die betreffende 206 klopte de ingeschakelde versnelling (af te lezen met het juiste diagnose-apparaat) niet met de werkelijkheid. Deze ingeschakelde versnellings-informatie werd bij de oudere 206 gebruikt door de ECU. Nu de vraag of de jongere 206 1400cc 8v dit (de ingeschakelde versnelling info) ook nog gebruikt. Eigenlijk niet op gelet of gewist uit m'n geheugen :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum