Hallo,
Door ondeskundige reparatie bij een garage van de vorige auto-eigenaar is de auto defect geraakt.
Het is namelijk zo dat er 1 kopbout geplaatst moet worden middels een afstandbus, omdat de bout minder diep mag komen (bout ter hoogte van de waterpomp).
Deze bus was niet geplaatst waardoor de kopbout nu dwars door het blok gedraaid is waardoor de koelwater ruimte bij waterpomp nu een ongewenste opening heeft met een diamter van de kopbout. En de koppakking is aan die kant eruit geblazen omdat de bout niet de kop aandrukte, maar gewoon niet verder kon.
Heeft iemand een idee hoe dit gat te dichten is?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer, einde verhaal voor dit motorblok.Sloopmotor zoeken?...
Hallo,
Iemand ervaring met "Techno weld",
zie url:
http://www.techno-weld.co.uk/home.html
of
http://www.kenteurope.com/nl/shop/viewfa...
zie pdf:
http://www.farnell.com/datasheets/27086....
Voor het smeltlassen van aluminium zonder speciale apparatuur,
werkt op dezelfde manier als solderen.
zou dit de oplossing kunnen bieden?
18 jaar
Heb ooit eens hetzelfde opgelost voor iemand. Oplossing: motorblok schoonmaken, ontvetten en afdichten met Araldite. Boutgat met helicoil set plaatsen en juiste kortere bout plaatsen. Je aanhaal moment komt niet meer overeen, maar dat is niet anders. Dit is niet de juiste oplossing, maar wel de enige met dit motorblok. Suc6
Heb dit ook al eens gezien bij een aangekocht motorblok. Gebeurt veel bij XU motoren van Peugeot. Ik heb het gat dicht laten lassen door een goeie lasser. Nooit meer problemen mee gehad. Boutgat met helicoilset plaatsen snap ik niet, want ik ga er van uit dat het boutgat niet beschadigd is. Geen kortere bout plaatsen, maar het afstandsbusje niet vergeten.
Dus:
Motorblok eruit, laten lassen, probleem opgelost!
18 jaar
Bij "mijn" peugeot was de draad weg. Tuurlijk niet aan de schroefdraad komen als die goed is! Dan kun je id alles orgineel houden. Heb trouwens blok er niet uit gehad. Lassen is natuurlijk beter.
Het is bij mijn 406 ook gebeurd. toen was het gat met een soort kit gedicht, inwendig met Bars leaks. Lapwerk! Uiteindelijk is het na schoonmaken met een epoxy-vulmiddel voor motorblokken (ken de naam niet meer) wel gelukt. Blok zit nu al een half jaar, 15.000 km dicht.
18 jaar
ben het met peter eens motorblok eruit en laten lassen ; gebeurt nog al eens bij xu motor omdat ze de afstand bus vergeten.
groetjes jan.
Als de auto van jezelf is en je kunt het zelf dan kun je de motor eruit halen. Als dit allemaal betaald moet worden door de klant wordt het nog een dure aangelegenheid en zou ik toch overwegen het blok te laten zitten. Die wij gerepareerd hebben rijdt nu nog steeds rond, na 3 jaar!
Ik zou er toch niet graag op vertrouwen, je zal zien als je de motor erg nodig hebt begint hij net weer te lekken.
Ja, maar oldtimer, ik heb nog een onbegrensd vertrouwen in mezelf! En het vulmiddel, ARALDITE genaamd wordt gebruikt om stempels van te maken, dat houdt heus wel. Als je maar ff ondergrond ruw maakt en ontvet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar