auto stuurt rond de middenstand van het stuur wiel schokkerig.
als je na het nemen van een bocht terug draait voel je het schokken in het stuur net voor je in de midden bent met het stuurwiel.
ook bij rechtuit en licht tegensturen bij bv. vrachtwagen sporen in het wegdek. voel je als het stuur lichtjes heen en weer doet dat het niet lekker soepel gaaat.
al andere banden geprobeerd en doet het nog.
auto staat op michelin energie banden 195-55-15
waar te zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Arie, probeer dat wat je bedoelt eens wat duidelijker uit te leggen. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Bedoel je dat het stuur schud of zit er ahw een zwaar punt in het draaien van het stuur.
misschien een aandrijfas met ietsje speling?
zat zelf ook aan een aandrijfas te denken,
maar wil er eigenlijk bij mij niet in dat die deze kwaal kan veroorzaken.
dan moet hij ook herrie geven door een bocht en trilen in het stuur en dat doet hij niet.
ja je voelt als het ware een zwaar punt. zo is het het beste te noemen.
het is niet schudden.
en het is aleen rond de middenstand van het stuur, als je terug gestuurd hebt vanuit een bocht en je wilt weer rechtdoor voel je dat het laatste tikje net voor de middenstand een zwaar punt heeft.
zelfde geld voor sporen van vrachtwagens of erge zijwind, iets corigeren van het stuur gaat niet lekker, het gaat niet lekker soepel, schoksgewijs.
inderdaad net of zit er een klein zwaar puntje in, met insturen is er geen last aleen met terug sturen.
overigens met zijwind of spoorvorming is het wel steeds aanwezig.
verder stuurt deze 306 goed, het is aleen rond de middenstand stuurwiel.
Het tussenstangetje tussen het bovendeel van de stuukolom en het stuurhuis is de oorzaak. De onderste kruiskoppeling daarin heeft een zwaar punt.
Sorry, per ongeluk 2 keer.
jij bedoelt die kruikoppeling die je van boven af zien kunt als je de kap open hebt?
die heb ik al in gespoten met een of onder smeermiddel maar dit maakt dus niks uit.
maar lijkt mij dat het deze kruiskoppeling zou zijn, je dit zware punt ook moet vallen als je bij stilstaande auto met draaiende motor aan het stuur draait.
dan voel je niks en draait hij mooi soepel.
zit hij misschien onder spanning ? Dit kwam vroeger bij de 205 veel voor.
hoe weet ik of hij onder spannig staat?
maar je denkt wel dat het probleem in deze kruiskoppeling zit?
het kan anders niks zijn?
nee.
maar hoe kan ik zien of voelen of hij onder spanning staat?
ik heb er vandaag even specefiek op gelet, maat het schokkerig sturen verandert ook weleens in schudden.
stuur schudt dan aleen bij terugsturen, insturen is geen probleem.
Arie, op een of andere manier verandert er bij jou problemen steeds iets waardoor het voor mij moeilijk wordt om jou te helpen ik hoop dan ook dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik niet meer op jou problemen antwoord.
ik probeer jou zoveel mogelijk over het probleem te vertellen, en ik denk dat als ik dat hier er bij vermeld dat het dan makkelijker is om het probleem op te lossen.
zal in ieder geval de kruiskoppeling vervangen.
mijn probleem verandert niet probeer gewoon zo best mogelijk te beschrijven wat de auto doet.
maar mijn omschrijving is schijnbaar te ingewikkeld.
hoop ook niet dat je dat mij kwalijk neemt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar