Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een Peugeot 1007 1.6 2-tronic met bouwjaar december 2005. Naast storing met een schuifdeur en een storing met een airbag, begint nu ook de versnellingsbak kuren te vertonen. In de automatische stand slipt de koppeling tijdens het schakelen naar de 2e, het toerental komt dan tot 2500rpm. Ook tijdens het filerijden(stapvoets) rijdt hij eigenlijk continu met een slippende koppeling.
Mijn vragen: heeft een t-tronic eigenlijk wel een koppeling die kan slippen? Is het dan een droge of een natte koppeling? Wat is er te doen aan het slippen tijdens filerijden?
Ik heb nog garantie tot januari, is het raadzaam om nu al naar de versnellingsbak te laten kijken? Of wachten tot het einde van de garantietermijn?
Groet,
Jean
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is in principe dezelfde bak als een gewone handgeschakelde versnellingsbak, waar ze in dit geval enige electronische componenten/regel-organen aangehangen hebben.
Het is dus ook "gewoon" een droge koppelingsplaat, m.a.w. kan ook slippen. Het enigste grote verschil: de koppelingsbediening op deze bak wordt geregeld door een regel-orgaan. Als dit regelorgaan niet correct werkt of verkeerd afgesteld is, kan ook slip optreden, dus ............naar de dealer.
Bij de Peugeotdealer geweest. Die zegt dat het nog binnen de marge valt. Met tegenzin laat ik het maar zo.
Groet,
Jean
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 1007 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar