close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 1007 2005: noodprogramma gestuurde versnellinsbak 1007

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: tu5jp4

peugeot 1007 trilt behoorlijk tijdens wegrijden, en vernellingsbak gaat regelmatig in noodprogramma. heeft dan geen eerste versnelling meer, en rijd dan weg in 2 met in het display storing versnellingsbak.
voor het trillen hebben we de koppeling vervangen, en dat probleem is verholpen. alleen de storing is uiteraard gebleven. de laatste software zit in de ebe van de bak, het regelorgaan van de koppeling en het schakelen zijn opnieuw ingeleerd. dit helpt niks.
bij uitlezen komt alleen storingscode p0750 (inschakelen versnelling niet mogelijk) terug.
wat opvalt is dat wanneer het contact aan staat je em gewoon in zijn 1, en in zijn achteruit kunt schakelen, maar wanneer de motor loopt gaat ie niet in zijn achteruit, en na een aantal maal zijn 1 inschakelen springt ie in noodloop en in de tweede versnelling.
heb zelf mijn twijfels over het regelorgaan schakelen, maar heb erg weing ervaring (gelukkig) met deze systemen.
wie heeft zoiets wel eens bij de hand gehad, en helpt me op de goede weg?
m.v.g, harry

Geplaatst door

harry4203 (2655)
badge vip badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goh Harry, je boft maar weer! Straks ook nog gespecialiseerd prof in 1007?

Je hebt vast zelf al gekeken naar DTC omschrijving van P0750. Verklarend zou kunnen zijn dat er bij op contact geen draaiende delen in de bak aanwezig zijn. Zodra de motor loopt ontstaat er toch enige beweging inwendig in versnellingsbak en daardoor z'n positie kwijt is/raakt. Het kan dus aan regelorgaan schakelen liggen, maar voor hetzelfde inwendig slijtage. Hoeveel kmter staat er op de teller. Hoe zag de afgetapte versnellingsbak olie eruit? Regelorgaan schakelen geven ze ook niet weg zag ik net. Ervaring? Nee ook niet echt....prima karretje!

hans4074 0
badge

14 jaar

bakolie was netjes, heeft 75000km gelopen.
op het moment dat ie rijdt, merk je aan de bak verder ook niks bijzonders.
heb gister wel mailtje gestuurd naar de td, wacht even af of die nog iets weten.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

P0750 is officieel: Shift Solenoid "A"
Kan een defecte Solenoide zijn of een bedrading defect.

oldford 0
badge

14 jaar

we hebben, gezien de omstandigheden waarin het probleem optreedt besloten (mede in overleg met de td) om eerst het koppelingsregelorgaan te vervangen. uitslag volgt tzt.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

het koppelingsorgaan is verv zonder resultaat, schakelorgaan en computer van bak overgezet van andere 1007 zonder resultaat. omdat we toch de indruk hebben dat de koppeling na bediening toch niet goed vrij komt de koppelingsset nogmaals vervangen. ook zonder resultaat. ook de storing inschakelen versnelling niet mogelijk komt steeds weer terug. ik denk ook dat dit gebeurd omdat de koppeling mi toch af en toe niet geheel vrij komt, heb echter geen idee waardoor dat dan veroorzaakt zou moeten worden. of er moet natuurlijk in de bak toch iets stuk zijn, maar volgens mijkomt dat eigenlijk nooit voor.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Pffffffffffff, das weer een leukje! Misschien deze keer de aansteker van onze vriend Ford-monteurtje?

M'n voorzichtige vraag was eigenlijk of je zeker weet dat de kopp.plaat op de juiste manier (binnen/buitenzijde) terug gezet is, maar is eigenlijk een domme vraag, want dan zou de plaat er ook al verkeerd ingezeten hebben toen klant de 1ste keer met klacht kwam.

hans4074 0
badge

14 jaar

Hij ligt nog in de kar [img]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/S...[/img]

ja, de aansteker kwam ook alweer in me op, maar wacht tochnog even.
de plaat past overigens maar op 1 manier hans.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Bij een TU/MA combi op 1 manier? Ohw. Heb het toch al eens voor elkaar gekregen om em andersom te monteren (shame) en dat ging prima en ligt de plaat verkeerd om ook gewoon aan. Alleen komt de koppeling net niet helemaal lekker vrij en als je goed luisterd, dan schrapen de tangentiale veertjes net tegen de bouten van het vliegwiel. Dat was niet bij 1007 maar bij 206.

hans4074 0
badge

14 jaar

wat ik wel even moet vermelden, is dat de auto in eerste instantie voor het verv van de koppeling wel gewoon reed. alleen sprong de bak regelmatig in storing. na het vervangen van de kopp schakelt ie met draaiende motor niet meer in zijn achteruit, en in zijn 1. ik heb de bak van een andere 1007 gedemonteerd, en deze gebruikte kopp in de eerste 1007 geplaatst, waarna de auto wel weer gewoon rijd, alleen als ie warm wordt spring ie als ie in zijn 1 moet schakelen bij stationair toerental in storing. daar er aan de in eerste instantie nieuwe koppelingsset niks te zien is en de onderdeelnummers goed zijn heb ik deze kopp in de tweede 1007 geplaatst. deze gaat nu ook niet meer in zijn 1, en in zijn achteruit.het lijkt er gewoon op dat de koppeling niet goed vrij komt. ik heb uiteraard alles volgens de procedures ingeleerd.
ik moet zeggen dat ik er intussen wel enigszins hopeloos van wordt.
m.v.g, harry

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Harry, heb je de methode afstelling voor de koppelings bediening (servo) ook correct uitgevoerd m.b.v. het stukje speciale gereedschap? B2CGADK1

hans4074 0
badge

14 jaar

yep

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

de donor 1007 rijdt weer prima na het plaatsen van een nieuw bestelde koppeling (er was met de eerst bestelde set dus toch iets niet zichtbaars mis) de eerste 1007 is ingeruild, dus dat probleem heeft even niet zo'n haast meer. zal op mijn gemak de bak wel eens openmaken daar ik vermoed dat hierin toch mechanisch iets niet goed gaat.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Als je DTC volgt toch het bakje reviseren, maar als ik het goed begrijp heb je van een ander 1007 wel de koppeling overgezet, maar niet de bak? P0750 kent namelijk in de DTC, maar één verdacht onderdeel en dat is de bak... ik verwacht dat daar het probleem zich bevindt. Ben benieuwd...

Groet,

Jaap.

Jaap Jansen 0

14 jaar

het punt is natuurlijk eigenlijk dat wij een auto binnen kregen die gewoon reed, alleen af en toe (zeker wanneer ie lekker warm werdt) is storing viel. als je em dan uitlas, kreeg je een storing inschakelen versnelling niet mogelijk. gezien het feit dat de auto ook heveg trilde met wegrijden, hebben we geadviseerd de koppeling te vervangen, en hadden een klein beetje gehoopt hiermee ook de storing te hebben verholpen. na het vervangen van de koppeling ging de auto echter helemaal niet in in zijn 1, en achteruit. toen hebben we een andere 1007 geregeld, en hier eerst een regelorgaan kopp, en regelorgaan schakelen van overgebouwd. later ook nog de ebe van de bak. zonder resultaat. daar het probleem dus verergerd was na het vervangen van de koppelingsset hebben we daarna alleen de koppeling gewisseld, en niet de bak. met de nieuwe koppeling bleek dus echt iets mis te zijn, daar de eerste 1007 toen weer gewoon reed. wel nog met oorsponkelijk optredende storing.
ben met je eens dat het probleem zich idd wel ergens mechanisch in de bak zal bevinden, en zal deze tzt ook wel openmaken.
dat kan dus nog wel eventjes duren.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Het leven van een diagnose technicus gaat niet over rozen... maar zoals je het nu zegt, kan ik me je beslissing goed voorstellen.

Jaap Jansen 0

14 jaar

bakje al los gehad hebben hier een auto met hetzelfde probleem ???

stomtoevallig vandaag tandwiel en synchromesh van eerste versnelling vervangen. doet het tot nog toe goed.

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 1007 of stel zelf een nieuwe vraag.