Peugeot 1007 2006: Storingscode P0755 / 1007 2tronic

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: NFU

Auto 1007 RC-line 2-Tronic.
Bij het opschakelen lijkt het af en toe of de vierde versnelling niet goed wordt ingelegd.
De gerobotiseerde koppeling komt dan weer vrij en schakelt vervolgens weer in.
Dit gebeurt een aantal keren achter elkaar waarna de versnellingsbak in storing gaat.
Door vervolgens de schakelautomaat uit te schakelen kan ik weer normaal verder rijden.
Meteen daarop kan ik de automaat weer inschakelen kan ik weer gewoon verder rijden.

Deze storing doet zich meestal voor als er al wat langer met de auto gereden is en alles lekker warm is.

Dus het lijkt erop alsof de schakelhefboom, bij het inleggen van de vierde versnelling, niet in de uiterste stand komt.
Kan deze hefboom/schakelpositie op een of andere mannier bij-/afgesteld worden?

Volgens de garage moet, uitgaande van de storingscode, het regelorgaan vervangen worden.

Graag reactie

JustM

Geplaatst door JustM (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 1007? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan bedoelen ze het regelorgaan voor de versnellingen, en das helaas een dure, maar P0755 wijst wel in die richting en mogelijk zelfs naar een defect op of in de versnellingsbak. Hebben ze ook gekeken of er nwe software is? En hebben ze een poging ondernomen om een inleerprocedure regelorganen uit te voeren?

JustM (0), 14 jaar geleden

Nieuwe software is een paar maanden geleden geplaatst, toen viel de automatische versnellingsbak volledig op storing en was verder rijden niet meer mogelijk.

Het probleem dat nu optreedt komt slechts af en toe voor, met name als de motor wat warmer is dan gebeurt het vaker.

Als het "probleem" zich voordoet gaat een en ander alsvolgt:
Bij het inleggen van de vierde versnelling komt de koppeling op, meteen daarna wordt ontkoppelt en weer gekoppelt.
Dit gebeurt zo een paar keer en dan valt de versnelling in storing.
Meestal schakel ik dan met de flippers aan het stuur terug naar 3 en vervolgens weer op naar 4.

De storing blijft dan even op het display maar de auto schakelt vervolgens weer normaal.
Na even verdwijnt ook de storingsmelding.

Ik heb het idee als ik wat sneller accelereer dat de storing zich dan niet voordoet, alleen bij het rustig opschakelen en dan alleen naar 4.
Als mechaniker zou ik zeggen dat de eindstandmelding voor de 4e versnelling af en toe niet bediend wordt.
Ik weet echter niet of er standmelders op het schakelmechanisme zitten?


Volgens mij is geen poging ondernomen om de inleerprocedure regelorganen uit te voeren.

Is deze 2Tronic gelijk aan de sensodrive van de Citroen C2?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 1007 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum