Peugeot 406: 2.0 16V RFV carterontluchting, onregelmatig lopen LPG

Bouwjaar: 1999

Afgelopen week mijn cil-kop laten reviseren (4 kromme kleppen), nu alles weer gemonteerd maar er komen op het klepdeksel 2 pijpjes naast elkaar uit en ik weet niet meer welke waar op hoort. 1 slang gaat naar beneden en op de andere zit een potje met halverwege ook een aftakking naar het luchtfilterhuis.

2e vraag: De motor loopt op benzine duidelijk beter dan op LPG, lijkt alsof die dan af en toe op 3 poten loopt??

3e vraag: Nokkenastandwielen zijn t.o.v. de nokkenassen een aantal graden te verdraaien, staan nu uiterst rechts. Stonden eerst vrijwel geheel links maar toen ik de motor startte liepen de kleppen duidelijk ergens tegenaan, heb ze toen uiterst rechts gezet en liep toen mooi, weet iemand de "ideale stand"?


Hoop dat iemand me hier kan helpen.

vincent11790

Geplaatst door vincent11790 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

vervoort11760 (0), 19 jaar geleden

paspen in krukaspoulie(ge moet wel zeker zijn dat het buitenste deel vd poulie niet is verdraait tov het middengedeelte). paspennen in beide nokkenastandwielen(in de flensen).distributieriem plaatsen , nokkenastandwielen iets lossen tov flens.distributieriem aanspannen en de tandwielen vastzetten. de tandwielen mogen nooit uiterst links of rechts staan, anders terug beginnen. dan paspennen verwijderen en met de hand de motor 2 toeren ronddraaien (test geen contact zuigers-kleppen)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.