Ik heb een probleem met mijn Expert 2.0 HDI
als alle vacuüm slangen zijn aangesloten, rookt de auto extreem veel!!
De auto komt dan totaal niet vooruit.
Als ik 1 vacuüm slang los haal stopt de auto per direct met roken.
De auto trekt ongv tot 2500 toeren heel hard op maar erna heb ik helemaal geen vermogen en rijd de auto maar max ongv 70km/u
-Mijn turbo lijkt te werken tot 2500rpm
-Welk diagnose moet ik stellen?
-Wat kan de oorzaak zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke vacuum slang haal je los ?
Welke kleur heeft de rook ?
Hoe is de staat van onderhoud , schoon luchtfilter , schoon brandstoffilter ?
Welke ik los haalde bleek die van de EGR te zijn.
Update:
Ik heb alle slangen vast gemaakt.
Proefrit met pijn en moeite is de auto uit eindelijk de 70km/u overschreden en heb een max van 150km/u gehaald.
Dit is natuurlijk niet in een keer gebeurt maar tellen met lange ritten op de snelweg met door trekken tot 4500 Toeren ongv. (Stekker van lucht massa meter los)
Hij rookt niet meer zo erg als voorheen maaarr
De auto heeft nog steeds geen vermogen.
Als k de stekken van de lmm weer aansluit rookt hij bijna niet meer maar dan rijd de auto nog meer vermogenloos.
Wat kunnen we hieruit concluderen? Lmm kapot?
Er komt van de week een nieuwe brandstof filter.
Vorige maand was de luchtfilter + olie filter met olie vernieuwd.
8 jaar
Uit eindelijk was de lucht regel klep het probleem die niet bedient werd.
Deze is niet vervangen omdat de kop ervan af moest maar ik weet 90% dat dit het vermogen probleem was
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar