auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: 205 1.9 GTi 1990 U9

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 GTI

Hallo beste mensen,

sinds een tijdje heb ik een Peugeot 205 1.9 GTi.
Deze auto heeft een tijdje stil gestaan en daarna enkele korte ritjes gereden.
De auto is toen de stalling in gegaan om behoorlijk verbouwd te worden.
Toen de auto op een gegeven moment gestart werd liep hij normaal.
Totdat de de auto na ongeveer 1 á 2 minuten stationair gedraaid te hebben begint te haperen en langzaam `weg sterft`...
Hij valt dan volledig uit, tenzij je het toerental constant omhoog blijft bijstellen.
Ook nadat er meermaals een stuk met de auto gereden is blijft hetzelfde probleem weer voorkomen.

Even twee opmerkingen er bij: de auto is voorzien van een openluchtfilter en een openuitlaat systeem zonder kat.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen. Want ik wil graag snel weer zorgeloos op pad kunnen!

Geplaatst door

FirstClassPower (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stappenmotor eens schoon maken/vervangen.

Dat was inderdaad ook waar ik aan dacht en dat is het eerste wat er gebeurt is.




[color=green] Geen "citeren" gebruiken als de tekst er juist boven staat a.u.b.[/color]

Hier zit niet echt een stappenmotor in maar een soort luchtschuif met een bimatelenveer die elektrisch en door koelwater verwarmt wordt en de schuif meer open of dicht zit afhankelijk van de temperatuur van de motor.

Het haperen duid er op dat er iets mis is met de verbranding , controleer eens de ontsteking, dus verdeelkap,rotor, kabels.

Allereerst excuses, ik had de stappenmotor verwisseld met de verdeelkap en rotor.
Deze zijn reeds gecontroleerd en schoongemaakt.
Ook nieuwe bougies geplaatst, en deze vonken allemaal normaal.
Ook de kabels zijn optisch allemaal goed.
Toen ook meteen compressie gemeten en ook deze was goed.
Ook wanneer de auto begint te zaken in de toeren en je flink gas bijgeeft lijkt het alsof de auto zich "verslikt",
voordat hij de toeren inschiet. En dan komen er ook behoorlijke steekvlammen uit de freeflow einddemper.
(Gehele uitlaatlijn zonder dempers en zonder kat.)

Wouter

Even off topic maar met een goede uitlaat lijn..zou hij een stuk beter lopen dan een compleet open uitlaat zoals in dit geval..

Volgens mij krijgt hij een boost teveel benzine of is er iets met de ontsteking mis.

stefan84 0

15 jaar

Dat is zeer zeker waar, maar dit waren eigenlijk al de voorbereidingen van een 2.0Turbo blok dat er in zou komen.
Helaas is dat plan gewijzigd. En wil nu gewoon dit blok fatsoendelijk aan't lopen krijgen.
Dus ik hoop nogsteeds dat er iemand is die me kan zeggen wat er waarschijnlijk aan scheelt.

Is de motorcode een : XU9JA (DB6 ) ?

stefan84 0

15 jaar

U9 is normaal gesproken met lambda-sonde. Wat heb je daar mee gedaan?

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=stefan84]Is de motorcode een : XU9JA (DB6 ) ?[/quote]
Klopt inderdaad ja.

@ oldford:

De lambdasonde zit nog gewoon op z'n plek. Daar is niets aan veranderd.

Denk ook aan de luchtschuif die peugeottechnieker al aangeeft. Dit is de secundaire luchtschuif en die hoort na twee minuten dicht te gaan. Volgens mij werkt deze alleen maar elektrisch. Nu is t idd maar de vraag of jij zoals ik ook een d6b motor hebt. Met mijn eigen blok had ik dit probleem ook na een verbouwing, heb toen deze luchtschuif vervangen en t probleem was weg. Heb toen de oude schuif rechtsstreeks op de accu aangesloten en wat bleek deze ging niet dicht. Had de nieuwe natuurlijk ook gecontroleerd, deze was oke

205freak 0

15 jaar

Signaal van de lambdasonde al gemeten?

oldford 0
badge

15 jaar

Nee die is nog niet gemeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.