Onze diesel wil maar blijven gaan... hij stopt ineens niet meer als je de sleutel terug draait.
De laatste keer kwam ie nog wat pruttelend tot stilstand, waarna ie hierna helemaal niet meer wilde stoppen.
Je hoort wel een lichte verandering van lopen als je de sleutel terug draaid, lampjes gaan ook gewoon uit.
Ook werkt de dieselstop klep gewoon, je hoort 'm duidelijk tikken tijdens controle, heb m voor de zekerheid ook uitgewisseld met een sloop exemplaar, maar geen resultaat, bedrading is ook in orde.
Verder is het gewoon starten en lopen, alleen wil ie niet meer uit.
Wel lekt de gashendel op de pomp een klein beetje diesel... zou dit er iets mee te maken kunnen hebben mss?
oja het is een lucas cav pomp.
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je zeker weet dat stop klep goed is, dan moet je even meten of er spanning op de klep blijft staan als het contact uit is.
is dit geval dan is contactslot defect.
groeten
bart
Contact uit is geen spanning, alleen op contact staat er spanning, op contact hoor de klep ook tikken als ik de draad loshaald en weer contact laat maken.
Als ik de klep zelf bekijk zie ik dat dat onderste afsluitende deel wat in de pomp zit (is van soort rubber hoesje of iets) wel een klein scheurtje in het midden zit... dit hebben ze allebei, en heb ook van een gloednieuwe gezien dat deze ook een gaatje in het midden heeft.
17 jaar
ik denk dat toch de stopklep stuk is, als de spanning gewoon weg valt.
iets anders kan het namelijk in mijn ogen niet zijn.
ik denk dat toch de stopklep stuk is, als de spanning gewoon weg valt.
iets anders kan het namelijk in mijn ogen niet zijn.
Ja de spanning valt gewoon weg als ie van contact af is, je hoort 'm dan ook een tikje geven...
Mischien dat de klep vd sloop dan toch niet goed is, of niet goed afsluit... hij heeft 'm wel getest of dmv spanning, ik zou ook niet weten waar het anders aan kan liggen... kan toch alleen maar de klep zijn?
17 jaar
ga toch ook voor de stopklep,
span de klep in een bankschroef en sluit een batterij er op aan,massaklem op de bankschroef en de plus op de aansluiting
van de klep houden dan moet deze veer aan getrokken worden,pas op als je de plus of de massa losmaakt dat je hand voor de veer heeft
anders kan je deze gaan zoeken,
groeten davy
staan er veel op de sloop, ook bx, 306, xantia; haal daar een stopklep vanaf en probeer, ben je voor een tientje of minder klaar of je weet in iedere geval dat ie het niet is. er zit in die stopklep een rubbertje en dat wil wel eens scheuren
17 jaar
Sloop exemplaar was 25euro, het viel me op dat hier ook een scheurtje in het rubbertje zit inderdaad, net zoals de oude... hoewel het wel een klein scheurtje is.
Ga er gewoon mee terug voor 1tje zonder scheur, er hoort toch gewoon een gaatje in te zitten?
De test met de accu heb ik geprobeerd, dat doen ze beide goed.
17 jaar
Stopt de motor helemaal niet? Of bedoel je dat hij nog enkele keren pruttelt na 't stilleggen (nadieselen).
17 jaar
Hallo,
De auto doet het ondertussen weer... had een defecte dieselstop meegekregen vd sloop... het rubbertje was ingescheurd... daarna kregen we ineens wel een zgan mee... als ie die nou gelijk de 1e keer had meegegeven....
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar