hey allemaal.
Even een probleem aankaarten van mijn peugeot 206 sw 1400cc 8klepper benzine Ik geloof van 2003.
Deze wagen rijd op lpg maar het probleem stelt zich op benzine ook.
Vorige winter begon het hij reed af en toe op 3 poten. Laten uitlezen en cilinder 1 heeft een ontstekingsprobleem. Dus dacht ik dat de bobijn stuk was. (deze was op 60 000km al stuk geweest) Dus vervangen en maakte eigenlijk weinig verschil uit.
Hij had het vorige herfst en winter vooral wanneer het mistig en/of koud was. Dus heel de winter problemen gehad vorig jaar. Deze lente en zomer geen enkel probleem. Tbaksken reed perfect.
sinds een 4 tal weken terug problemen. Hij starte soms op 3poten en even later reed hij terug op 4 en nu sinds een week rijd hij constant op 3 cillinders.
Ik zelf heb het idee dat er ergens isolatie van een kabel is? of er vocht in een steker komt? Maar de vraag is dan welke die er voor zorgt dat alleen cilinder 1 problemen heeft?
Ik weet niet meer dat bij de bobijn sets ook bougiekabels zaten en ik deze ook vervangen heb?
De joint de culasse heb ik vorig jaar vervangen. Toen is er ook bij cilinder 1 een klep vervangen.
alle tips welkom.
Ondertussen is de zomer zonder problemen gepasseerd.
En jawel een 4 weken geleden 3 cilinders. We dachten het gevonden te hebben. Injectiesimulator van de lpg.
Laten vervangen maar geen resultaat.
Lpg was ook benieuwd dus aan de computer gehangen. hij kan alleen vaststellen dat er een injector/ontsteking van een cilinder niet werkt. Ik geloof dat het nr 1 was (kant distributie)
Hij wist ook niet wat het kon zijn. Ik mocht het laten weten als ik het gevonden had.
Nog tips?
Als ik tijd heb meet ik de compressie eens.
Tbegint op de zenuwen te werken en ik moet al een maand naar de keuring
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cilinder 1 is bij peugeot de andere kant, dus versnellingsbak-zijde. Cilinder 4 is distributie-zijde. Doet het probleem zich voor op beide brandstoffen, dus zowel op benzine, als op LPG? Zo ja, dan inderdaad ontsteking controleren = bougies en bobine, compressie meten, of nog beter een cilinder-lektest en klepspeling controleren.
Klacht alleen op benzine, dan benzine-injector controleren/doormeten van de probleemcilinder. Bij de 206- TU motoren komt het met enige regelmaat voor dat de benzine-injector van cil. 4 (distr.zijde) defect raakt doordat er ruitensproeier-vloeistof op de stekker/aansluiting lekt via het T-stukje van het sproeier-slangetje aan onderzijde motorkap.
Er van uitgaande de de motor een storingsmelding geeft door lopen op 3 cilinders, kun je om meer inzicht te krijgen, eerst eens uit laten lezen.
De wagen heeft het voor op beide brandstoffen.
Het is dan inderdaad cilinder 4.
Bougies en bobijn zijn vervangen maar dit gaf geen verschil.
Ik heb momenteel een compressie meter liggen maar door zieke dochter even geen tijd. Ik probeer het een van de dagen te doen en laat iets weten. Klepspeling is normaal ok. Deze controleer ik regelmatig omwille van de lpg.
Heb hem al een paar maal laten uitlezen en hij zegt dat er een ontstekingsprobleem is.
Alvast bedankt voor het antwoord en we zoeken verder. Ik laat het resultaat van de compressie meten van zo gauw ik het heb. Ik hoor eens rond voor een cilinder lektest.
mvg
Robin
12 jaar
je zegt dat je weet welke cilinder het probleem geeft
maar heb je al injector verwisseld cq bedrading hiervan gecontroleeerd
dat bij wijze van de lpg computer het signaal van de injector verkeerd mee omgaat omdat hij verkeerd signaal op ziet
weerstand van de injector te hoog (14ohm zo uit mijn hoofd)
dit door dat de signaal anders over kan komen
kabelbreuk in de kabelboom van injector naar onder inlaatspruistuk
injector gaat het vaakst kapot aan de kant van de distributiezijde
mijn advies ga de bedrading meten op weerstand en op kortsluiting naar massa of plus
laatste gevallen moet oneindig zijn, eerste geval zo laag mogelijk
weerstand meten van injectors en eventueel 2 wisselen met elkaar verschuift het probleem dan weet je zeker dat het toch een injector is
aansturing van de injector is eventueel snel te controleren met een ledtester, knippert het ledje , dan is er een aansturing, hoe lang ed weet je niet, maar dan is er een correct aan sturing en kun je het motor stuur apperaat voor 90% uit sluiten
Als het probleem zich toch voordoet op beide brandstoffen, zoals robin2cv aangeeft, dan moet het toch iets zijn wat LPG en benzine allebei gebruiken na volledig lopen op de ingestelde brandstof? Als er een benzine injector defect zou zijn, dan zou de motor goed moeten lopen op LPG en andersom (injector defect van LPG) op benzine goed lopen tenzij er een injector van de andere brandstof open blijft staan door defect, maar krijg je m.i. ook andere problemen.
hey,
Ik kan het volgen van injector die stuk zou zijn. Als ik me goed herinner dan zei de man van de lpg dat er inderdaad een injector bleef openstaan.
Dus ik zou dit simpel kunnen controleren door de injector van cilinder 4 zijn weerstand te meten en hem eventueel te wisselen.
Nu is mijn vraag wel waarom in de winter of bij vochtig weer.
laat ons zeggen dat hij dit niet heeft in de zomer ook niet als het echt giet en ik ermee op een kletsnatte autostrade rij. Nu ik ga zeker volgende doen. Compressie en de injector bekijken.
Ik kijk even in mijn vraagbaak of ik deze er simpel uitkrijg.
Het geeft me in ieder geval wat meer hoop
12 jaar
Hallo,
Injector van cilinder 4 vervangen en probleem opgelost. Juist naar de keuring en daar bleek de co te hoog. Dus druk van Lpg nog laten afstellen. Was nog niet gebeurt na nieuwe verdamper en injectie simulator. Wagen draaide niet goed vandaar.
Even een tip. Ik lees dat een injector voor mijn wagen in Nederland rond de 144 euro kost. Hier orgineel van peugeot 77.95.
Kan misschien een tip zijn.
Iedereen bedankt voor de hulp.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar