close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 0: 206 start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000cc gti

hey,
ik heb alweer een probleempje met m'n 206gti...
na een korte probleemloze rit probeerde ik m'n wagen te starten maar dit lukte niet meer...de startmotor gaat niet rond en in het dashboard pinken de lichtjes van motormanagement(oranje lampje rechts boven aan) en de stop melding pinkt eveneens.
ook het wijzertje van de temperatuur tikt van links naar rechts....
ik hoor ook de benzinepomp op het zelfde ritme als de flikkerende lichtjes tikken.
iemand enig idee??

Geplaatst door

dimi2250 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zitten de accuklemmen goed vast. Kan ook een kapotte accu zijn.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

dag hans,
ja de accuklemmen zitten echt wel goed vast en maken goed contact...volgens mij is het geen kapotte batterij aangezien de verlichting nog net zo fel schijnt als voordien.
ik heb nog een paar keer geprobeert te starten en nu gaat de startmotor wel zonder probleem rond maar de motor slaat niet aan...het wijzertje van de temperatuur blijft nu wel mooi stil staan maar ik hoor nu de benzinepomp niet meer draaien als ik contact opzet...
grtjs dimi

dimi2250 0

17 jaar

zekering brandstofpomp, relais brandstofpomp in orde?

sel 0

17 jaar

hey m'n beste,
nou de benzinepomp doet blijkbaar z'n ding nog goed..alle zekeringen zijn stuk voor stuk gecontroleerd.
ik heb de bougies er uit gehaald en wat ik er ook mee doe,ik krijg geen vonk;dus geen ontstekeng???

dimi2250 0

17 jaar

Haal een bus startgas, schroef je luchtinlaat van je luchtfilter, spuit het startgas in de luchtinlaat en probeer tegelijkertijd de auto te starten. Als hij op startgas wel loopt dan is er iets mis met je injectie. Als de brandstofpomp goed is, en het benzinefilter niet verstopt dan is het waarschijnlijk je motormanagement wat de injectie tegenhoudt. Dit kan gebeuren omdat de startonderbreker kapot is. Controleer in dat geval of de auto wel start op de reservesleutel of vervang de transponderantenne die op het stuurslot gemonteerd zit.

TrafficBandit 0

17 jaar

wel zoiets had ik ook ongeveer in gedachte,ik heb de bougies er eens uitgehaald en gekeken of ik wel ontsteking had en dat heeft hij dus niet.
als ik de druk van de injectoren afhaal en een paar keer contact op en af zet dan staat er alvast weer druk op de injectorleidingen.
ik heb zowel met de gewone sleutel geprobeert als met de reserve,dus aan de sleutel ligt het niet....kan de ontvanger van de startonderbreking omzeilt worden of zal het probleem eerder ergens anders te zoeken zijn?
groetjes

dimi2250 0

17 jaar

Als je startmotor niet rond gaat, zou je het dan niet daarin zoeken? Willen wel eens kapot gaan. Kijk ook eens naar je startmotorrelais.

rubenrispens 0

17 jaar

Voor zover ik weet kan je de startonderbreking niet omzeilen. Het vervelende met dit soort problemen is dat de garage over het algemeen ook geen idee hebben waar ze moeten beginnen. Willekeurig onderdelen vervangen tot het weer werkt is dan de werkwijze. Ik heb zelf eerder een soortgelijk probleem gehad met een 406 coupe en daar bleek uiteindelijk de transponderantenne rond het stuurslot de boosdoener te zijn. Alleen gingen er bij mij helemaal geen lichtjes branden of wijzertjes heen en weer.

Ik weet niet of jouw auto een botsschakelaar heeft maar die kan ook jouw problemen veroorzaken. Een botsschakelaar is over het algemeen een grote rode drukknop in het motorcompartiment, die automatisch uit springt als hij een klap registreert (botsing). Het gevolg is dat de brandstoftoevoer naar de motor wordt stilgezet en dat de motor uit gaat. Als deze schakelaar per ongeluk geactiveerd is dan moet je hem weer indrukken en dan werkt ie weer. Je kan ook de aansluitdraden kortsluiten als je denkt dat de schakelaar zelf kapot is.

Het lijkt er een beetje op dat de computer van slag af is. Dit kan komen door een kapotte sensor maar ook door kapotte bekabeling, slecht contact met de aarde, enz. Controleer eens of er nergens iets loshangt of dat er beschadigde kabels zijn.

Als het motormanagement lampje gaat branden dan betekent dat dat er een foutmelding is opgeslagen in de computer. Als je een OBD-II lezer hebt kan je het motormanagement uitlezen en kijken of de foutmelding informatie bevat waar je wat mee kan. (Een kapotte transponderantenne levert overigens geen relevante foutmelding op)

TrafficBandit 0

17 jaar

mijn auto heeft al zeker die botsschakelaar en ik heb er ooit eens een ongevalletje me gedaan dus toen hij laatst niet startte was dit het eerste dat ik probeerde...haalde niets uit. aangezien dat ik druk op m'n injectoren krijg denk ik niet dat de botsbeveiliging de oorzaak is,het probleem zit 'm in de ontsteking...heb er namelijk geen.
aarding heb ik ook reeds veranderd,heb een tweede aarding voorzien van batterij naar motorblok en heb op het eerste zicht geen kapotte bedrading lopen. mijn gedacht is inderdaad een sensor die't niet doet en daardoor de computer helemaal van slag slaat...een OBD-II lezer lijkt me inderdaad de betere oplossing om meer te weten te komen maar ik heb dat spijtig genoeg niet in bezit en volgens mij is dat ook nogal duur in aankoop dus ik denk dat er niets anders op zit dan m'n wagen naar een peugeot dealer te brengen...zal me ook weer genoeg centen gaan kosten maar zit niet veel anders op denk ik he?
hey alvast bedankt voor jullie reactie en ik hou jullie wel op de hoogte
Groetjes

dimi2250 0

17 jaar

Tja, het enige andere wat ik nog kan bedenken is een kappotte zekering ofzo, maar ik neem aan dat je dat al wel gecontroleerd hebt. Als dat het niet is dan vrees ik dat de dealer de enige oplossing is, maar ik denk wel dat het wel een dure grap wordt. Mijn auto heeft destijds een week bij de dealer gestaan voordat ze ontdekt hadden dat het de transponderantenne was. Ik was meer dan 600 euro kwijt. (en dat terwijl ik bij het wegbrengen al gevraagd had of ze eerst de startblokkering wilden nakijken)

TrafficBandit 0

17 jaar

Dealer kan gauw genoeg zien of de computer vrij wordt gegeven.

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

hey jongens,
ik heb woensdag m'n wagen uiteindelijk naar de Peugeot-dealer gesleept...ze hebben 'm daar aan de computer gehangen en ja hoor de computer van m'n auto staat vol foutmeldingen...ze moeten de BSI resetten maar omdat ook deze een foutmelding heeft lukt het niet zo goed...volgens de garagist is de kans heel groot dat de bsi moet vervangen worden maar kon niet direct een prijs geven....hij wou eerst nog enkele andere foutmeldingen nakijken en laat me dinsdag meer weten.
kan iemand me ongeveer een richtprijs geven van de BSI??

groetjes

dimi2250 0

17 jaar

Een paar honderd ben je zeker kwijt. Als ik jou was zou ik even was sloperijen langsgaan en er daar een op de kop tikken.

Zorg ook dat je weet waarom de BSI kapot is, anders zet je er voor veel geld een nieuwe in en dan sta je volgende week weer stil. Ik geloof dat er bij de 306 een bekend probleem was met de bobine die voor stroompieken in het elektrische circuit zorgde. De BSI kon hier niet tegen en ging er na verloop van tijd kapot van. Later heeft peugeot zelfs auto's teruggeroepen om de bobines door een ander type te vervangen.

TrafficBandit 0

17 jaar

Klopt niet helemaal.

Het betreft de motor met kfx code in chassisnr. Dat is dus de 1.4.8v

Hier zitten sagem bobines op, en die geven idd pieken door naar de ecu van motor.

Bsi kun je niet overzetten, hier zit 1malig een code ingebrand en is niet te wissen. Ook km.stand van die betreffende auto staat er vast in.

Robert

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.