👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Peugeot 205 1.1 Accent uit 1992.
Mijn pas aangeschafte Peugeot kwam goed door de APK, zodoende hebben we meteen een ritje gemaakt. Onderweg nog een keer van plaats verwisseld (mijn vrouw wilde ook even proberen) en terwijl de auto stationair laten draaien. Niets aan de hand nog. Bij thuiskomst hoorde ik bij het uitstappen een ratel onder de motorkap. Als mijn vrouw gas gaf, was de ratel verdwenen.
Even een uurtje stil laten staan, en vervolgens nog eens gestart. Ik hoorde een geluid alsof er een ketting afliep en er iets in een 'bak'' viel. Motor sloeg direct af. Kap van distributieriem verwijderd, en zag dat de spanrol kapot was, waardoor riem slap stond, maar nog wel op zijn plek zat. Er lagen allemaal balletjes tussen radars en riem. Auto naar garage gesleept, motor niet meer gestart na incident. Volgens garage is het volledige motorblok kapot incl. kleppen en nok-as. De monteur heeft dit ongezien (over telefoon) geconstateerd en er zou volgens hem niets meer aan te doen zijn. maandag zet hij de auto op de brug en ziet dan wat er werkelijk aan de hand is....Ik vind het nogal cru om ongezien een conclusie te trekken. Daarom wil ik hier graag meningen/ervaringen horen, voordat mijn autootje afgeschreven wordt door de monteur. Kan dit volgens jullie nog gerepareerd worden? Wat zijn de kosten ongeveer voor het plaatsen van een revisiemotorblok (mocht dat nodig zijn...)? Ik heb op internet al revisiemotorblokken gezien (incl. garantie) voor 200 euro. wat houdt deze garantie in en kan dit iets zijn>
Moet alleen nog ingebouwd worden. Hoeveel uur heeft men nodig voor het verwisselen van een motorblok??
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Roland Nooij
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
roland ik heb al heel wat tu motoren mee gemaakt waar de distrubutieriem stuk van was en we zetten er gewoon nieuwe kleppen in en voor de rest niks aan het draaiende gedeelte want we hebben nog nooit mee gemaakt dat de zuigers stuk waren.
dus een nieuwe motor hoeft er niet in hoor hoogstens de kop eraf en kleppen vervangen maar zelf leg ik er eerst een nieuwe riem en spanner om om tekijken hoe en of hij nog loopt.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar