Hallo allemaal!
Ik heb een peug 405 1.6. En ik heb problemen met de remmen. Hij remt namelijk niet. Als je hem in trapt voel je eerst tegendruk, maar daarna trap je hem helemaal door tot de bodem. Maar remmen doet hij niet. Nou denk ik aan de hoofdremcilinder. Maar dan moet de auto toch wel remmen? Maar hij remt totaal niet. Nou weet ik niet zo goed waar ik het moet zoeken. Ik heb een vraagbaak van de 405. Maar daar staat niets over de hoofdremcilinder in. WieOwie kan mij informeren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
george ik vermoed dat je hoofdremcilinder stuk is je zou nog kunnenb proberen om het systeem eerst te onluchten maar ik denk niet dat dat helpt en dan zul je dus een andere hoofdremcilinder moeten monteren.
groetjes jan.
Misschien zeg ik iets stoms. Als er lucht inzit, dan moet toch nog steeds druk worden opgebouwd. Wel minder natuurlijk omdat lucht meer samenpersbaar is. Maar dan moet de auto toch wel iets remmen?
En nog een vraagje: Heeft iemand misschien een exploded view tekening of zoiets. Van de hoofdremcilinder. Hoe hij vast zit. En wat van onderdelen ik nog meer nodig heb ( pakking en dergelijke ). Misschien uit een werkplaatshandboek. Faxen, mailen alles kan. Alvast heel erg bedankt.
17 jaar
Als je hoofremcilinder lucht bevat kun je trappen tot je een ons weegt maar druk opbouwen zal er niet bij zijn... En het beetje druk dat je wel krijgt is bij lange na onvoldoende om de remmen goed te laten werken.
Heb je het remvloeistofniveau al gecontroleerd? Als dat te laag is kun je proberen bij te vullen en te ontluchten (maar let dan wel op dat het vloeistofpeil tijdens het ontluchten niet te ver zakt want anders blijf je aan de gang).
De hoofdremcilinder zit meestal met een paar bouten vast aan de bekrachtiger, verder moet je de remleidingen losmaken. Daarvoor zijn speciale sleuteltjes in omloop, soort ringsleutel met een opening erin. Die bieden meer grip op de boutjes waarmee de leidingen aan de cilinder zitten dan een gewone steeksleutel, plus de kans dat je de boutkop "rond" draait is een stuk kleiner.
Kijk wel uit wat je doet, want remmen en veiligheid hangen nogal nauw samen... bij twijfel beter even iemand erbij halen die het vaker gedaan heeft.
suc6
Peter
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar