Hallo allemaal,
Ik heb een Peugeot 206cc van 2003 met een 1.6 16v motor. Sinds kort slaat de auto soms gewoon niet meer aan. Ik kan blijven starten tot ik een ons weeg, maar hij slaat gewoon niet aan. Probeer ik het dan 10 minuten later kan het zijn dat hij bij de eerste keer gewoon aan slaat en loopt als een zonnetje. Het probleem komt voor bij zowel warme als koude motor. Slaat de motor aan, loopt hij gewoon goed, en slaat ook niet af, stottert niet tijdens het rijden, gewoon geen probleem. Zet ik dan de motor af, kan ik hem tot dusver gewoon weer starten. Echter als ik bijvoorbeeld een kwartier wacht kan het zijn dat hij niet meer aan slaat. Ik hoor dan wel bij het op contact zetten de brandstofpomp even pompen, maar aanspringen doet hij niet. Probeer ik het dan bijvoorbeeld weer een kwartier later, heb ik kans dat hij wel weer gewoon aanspringt.
De auto heeft recent een grote beurt gehad bij de Peugeot dealer, nieuwe pomp van de airconditioning, nieuwe distributieriem en waterpomp.
Wat nog is, de ventilator springt ook niet aan als de motor warm loopt in een file of als de airco aan staat. Alle zekeringen zijn nagekeken (ook de dikke in de zekeringenkast onder de motorkap) en als ik gewoon stroom op de ventilator zelf zet draait hij gewoon. Wat kan dit nog zijn?
Ten slotte, bij uitlezen van de software kwam niks naar voren. De auto heeft bijna een ton gelopen.
Thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het probleem van 'niet aanslaan' er ook als je met de reserve sleutel rond rijd ?
Ja sorry dat was ik vergeten te vermelden, bij gebruik van de reserve sleutel is het probleem er ook ja...
14 jaar
Volgens mij worden de koelventilatoren via de motor-computer gestuurd.
Als de koelwater temperatuur niet goed is, dan zal de fan ook niet inslaan.
Koelwater temperatuur uitlezen en vergelijken met werkelijke waarde.
Kan een sensor zijn die slecht aan geeft of een bedradings probleem.
Weet niemand een oplossing?
De auto staat nou weer stil. Heeft het hele weekend goed gelopen, en nou wil hij weer niet aanslaan. Heb hem zaterdag uit laten lezen opnieuw, maar geen storing in het geheugen.
Verder hebben we geprobeerd de ventilator via de computer te laten draaien, het relais in de zekeringkast klikt, en het relais voor bij de ventilator klikt ook, maar de ventilator draait niet. Als ik 12V rechtstreeks op de ventilator zet draait hij wel.
Voor wat betreft de reactie van OldFord, er zit Airco op de auto, zodra ik deze aan zet zou de ventilator op de lage stand moeten gaan draaien, dat doet hij ook niet...
13 jaar
Is er toevallig niet iets geraakt aan de voorzijde? Er zit onderin het front nog een weerstand. Deze weerstand kan defect zijn, of de bedrading. Heb vaker meegemaakt dat bij een lichte frontschade het rooster onder de bumper indrukt en de bedrading knakt t.h.v. deze weerstand.
Nee er is niks geraakt. Ik heb die weerstand liggen die ga ik vanavond testen...
13 jaar
De auto heeft nog steeds hetzelfde probleem.
Mij is opgevallen dat hij alleen niet aanslaat als de motor na een lange rit waarin hij goed warm is gereden en dan ca. anderhalf uur stil heeft gestaan. Bij koude motor en warme motor slaat hij volgens mij wel gewoon aan.
De antenne van de startonderbreking heb ik vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Wat mij wel op is gevallen, als ik de motor op contact zet hoor ik ca. 2 seconden de brandstofpomp draaien, daarna stopt hij, dat lijkt me normaal. Nou heb ik 2 keer gehad dat ik probeer te starten en dat hij niet aanslaat ik stop met starten maar de auto op contact laat staan ik de pomp continue hoor pompen terwijl de auto op contact heb staan. Toen ik het later nog eens probeerde had ik dat niet meer, dan was de pomp na het starten gewoon stil. Beide keren sloeg de motor echter niet aan.
Weet dan niemand raad met dit probleem??
13 jaar
Er zijn meerdere factoren die dit kunnen veroorzaken. Het ondoenlijk is hier vanachter de PC een pasklaar antwoord op te geven. Dit zijn van die gevallen waarbij m.b.v. van diagnose-apparaat op standje meting gegevens HOPELIJK de oorzaak te localiseren valt.
Heb je op moment van klacht: deblokkering van EBE, vonk, brandstof(druk) tot in de cilinders m.a.w. t/m aansturing en voeding op injectors, lucht? We hadden laatst een gevalletje waarbij de gasklep na langere rit en afkoelen klemvast zat en dicht stond in z'n huis. Deze wagen (overigens een 407) wilde ook niet meer aanslaan. Misschien kun je dit nog eens checken?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar