close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 CC: 207 1.6 HDI slaat niet aan.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 16v hdi

Motor slaat zeer slecht aan.
Computer uitgelezen geen code's
Als de motor gestart wordt zien we de brandstofdruk langzaam oplopen en bij 125 bar slaat de motor aan , dit duurt soms 20 sec maar als de motor koud is kan dit ook een minuut duren, als de motor afgezet wordt en meteen weer gestart wordt duurt het minimaal 10 sec. voordat hij aanslaat.
We hebben de retour van de verstuivers gemeten en hier gaven 3 verstuivers erg veel lekkage te zien.
Verstuivers gedemonteerd en alle vier laten reviseren bij een revisiebedrijf.
Helaas geen resultaat.
Dan de brandstofpomp demonteren en laten testen bij hetzelfde revisiebedrijf , echter de brandstofpomp meet op de testbank perfecte waarde's.
Alle brandstof leidingen op druk getest voor eventuele lekkage en de brandstoffilter vervangen.
Weet iemand hier raad mee?

Geplaatst door

Scheepers (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

JA je moet de brandstof pomp die voor de hoge druk pomp zit controleren deze zit in de brandstoftank onder de achterbank deze MOET 2 A 3 BAR VOORDRUK LEVEREN DE HOGE DRUKPOMP KAN NAMENLIJK ZELF GEEN DRUK MAKEN IS DEZE DRUK ER WEL DAN MAAKT DE HOGEDRUKPOMP HIER ONGEVEER 1650 BAR VAN DEZE DRUK IS NODIG OM DE VERSTUIVERS GOED TE LATEN FUNCTIONEREN ALS IK ME NIET VERGIS DAN KUN JE ONDER DE ACHTERBANK EEN OPENING MET DOP ZIEN ZITTEN deze verwijderen zodat je nu een schroefdop op de tank ziet zitten echter bij deze aansluiting zou je ook de druk eens kunnen meten deze moet echt 2 a 3 bar zijn anders blijf je zoeken en onderdelen vervangen, eerst meten dan pas de opvoerpomp vervangen dus niet de hoge drukpomp succes / jan

pievo86 0
badge

9 jaar

mooi verhaal in hoofdletters jan
klopt alleen niet
deze auto heeft geen opvoerpomp in de tank
1650 bar om de verstuivers goed te laten werken?????
dat is de maximale werkdruk die de pomp kan leveren
pomp en verstuivers zijn getest ,ik denk dat het probleem ergens anders zit
werken bijv. de gloeibougies wel??
accu nog goed voor juiste starttoerental?als deze te laag is wordt starten ook erg lastig

Er zit geen opvoerpomp in de tank.
De gloeibougie's zijn al vervangen en de accu ook.
Het starttoerental is normaal en blijft ook na 1 minuut constant.
Als de motor stationair loopt is de brandstofdruk 300 bar, bij 3000 toeren 1250 bar.
Wij kunnen echt zien dat de brandstofdruk bij het starten langzaam op loopt , en bij 125 bar slaat de motor aan en loopt ook meteen goed.
Geen rook of op 3 cilinders.

Scheepers 0
badge

9 jaar

geen rook na lang doorstarten?
dan wordt er dus geen brandstof ingespoten
raildruksensor controleren
nokken as sensor en krukas sensor controleren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.