Beste forumgenoten,
Vandaag tijdens het rijden kreeg ik ineens het waarschuwingssysteem te branden van het emissiesysteem met in de display storing emissiesysteem. Nu heb ik mij auto uitgelezen en krijg foutcode p0234 motor overboost en code p1351IDM Input Circuit Malfunction/ Ignition Coil Control Circuit High Voltage
Nu vraag ik me af wat dit kan zijn? Auto is van 2007 en heeft nu 190000 km gelopen. Alle reacties zijn welkom!
vriendelijke groet
Vrankmeister
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0234 is of problemen met je egr vervuild of vervuilde map/maf sensor op je inlaatspruitstuk.
Schoon maken van de sensor zou ik mee beginnen.
P1351 lijkt me iets voor een benzine auto ?
Beste ferrie,
Het is echt een dieselauto...
kan ik die sensor gewoon losmaken zonder dat ik problemen krijg met opnieuw inlezen ofzo?
En zit die sensor aan de bovenzijde als ik de motorkap open maak? Heb namelijk geen brug. ...
algast bedankt voor het meedenken!
9 jaar
Waar lees je mee uit?
Want de uitleg van P1xxx codes verschilt per fabrikant en soms zelfs per motor of motor-type (benzine of diesel).
Ik lees hem uit met een maxiscan ms509 obd/eobd en dan kan ik Peugeot kiezen.
Maar wat ik vermeld heb bij de codes dat geeft mijn uitlezer aan...
dus weet niet als dat dan het juiste is?
Had ze gereset en net een stuk gereden en geen foutmelding gekregen maar in het begin van de week had ik wel die p0234...
Dus dacht eens even hier aan de technici vragen, want het heeft wel ergens mee te maken
9 jaar
Je Maxiscan geeft helaas voor deze motor de verkeerde uitleg.
2 jaar geleden had je zelf deze code (of is dat nog steeds?) en toen is er vastgesteld dat het met het gloeirelais en/of de gloeibougies te maken had.
Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Beste oldford,
Bedankt voor de opfriscursus. Was even vergeten dat ik deze inderdaad al eens had gehad...
komt denk ik omdat toen de oplossing is geweest dat de bdp sensor een los contact had.
daarna heeft de auto nooit meer gestottert Gelukkig. Maar moet ik nu dan even afwachten met die gloeispiralen?
Wachten tot het zich weer voordoet of is dat in combinatie met p0234 verontrustend? En Zijn de kosten voor reparatie duur?
9 jaar
Heb je de map sensor al gereinigd ?
Nee nog niet.
weet even niet waar ik hum kan vinden en als ik hem zo kan demonteren zonder problemen?
Moet die daarna opnieuw ingeleerd worden? Want dat was bij de egr toen wel...
vand dat ik hum nog niet gereinigd heb...
9 jaar
Als je hem niet op contact zet voor de zekerheid , hoeft hij niet ingeleerd te worden , hoeft volgens mij zowiezo niet ingeleerd te worden.
Dus ik kan hem zo demonteren en reinigen?
Waar bevind deze sensor zich precies?
9 jaar
Controleer ook even of de verstelling van de turbo niet vast zit en of de drukregelklep goed functioneert ivm die p0234.
P1351 heeft inderdaad te maken met het voorgloeisysteem.
Kan ik daar zo bijnkomen bij die verstelling?
En waar zit die drukregelkkep en hoe kan ik die testen?
9 jaar
De verstelling zit op de turbo zelf, kan je makkelijk bij. Om het regelklepje te vinden moet je de vacuumslang even volgen.
Map/maf sensor al gecontroleerd op vervuiling , nog niet gelezen dat dat gebeurd is ?
Beste kaleido,
Heb de sensor nog niet kunnen controleren. Want weet niet waar ik hem kan vinden.
Wil niet bot doen maar heb ook al drie keer gevraagd waar ik die kan vinden?
Maar krijg alleen het antwoord niet...
zodra ik weet waar die zit kan ik hem demonteren en inspecteren.
nogmaals bedankt voor het meedenken.
9 jaar
Oke , op het inlaatspruitstuk , zit een stekker aan.
Kijk anders ook even op you-tube.
Volgens mij heb ik hem gevonden, maar dan moet ik best veel los maken zag ik hier zitten ook drie stekkers op volgens mij van andere sensoren. Dus wacht even tot iemand bij me is die er ietsjes mer verstand van heeft...
9 jaar
beste mannen,
ik heb nu enige tijd zonder problemen gereden en vandaag kreeg ik de code (P0234) weer. maar weet dus niet als het nu de maf sensor is of turbo overboost?
want op peugeot forums hebben ze het over turbo overboost? terwijl ik de melding krijg bij een 2000/ 2500 rpm dus dan werkt de trubo toch nog niet?
en wou vragen wat zo'n maf sensor ongeveer kost? anders kan ik hem toch ook preventief vervangen?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar