Peugeot 207 CC: 207cc tot 70 km per uur: klunk geluid

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine

Hi Allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum en heb een probleem met mijn 207cc. In augustus 2012 heb ik 'm tweedehands gekocht.
Veel problemen met de motor gehad, dat wordt binnen de garantie allemaal opgelost.
Maar ik heb ook last van een bijgeluid, geen enkele garage kan me helpen. Bij een snelheid tot 70 km uur ongeveer, hoor ik zeer onregelmatig een KLUNK. Soms hoor ik meerdere KLUNK's achter elkaar, soms een paar minuten niets.
De klunk komt van onder de auto en niet vanuit de motor. Soms hoor ik 'm voor, soms ook achter.

KWaliteit van het wegdek maakt niet uit, hij doet ook op een goede snelweg bij deze snelheid. Ik word er echt helemaal gek van.
De fuseekogel links voor is vervangen, toen was het even stil, maar daarna begon het weer. Ook de veerpootlager links voor is vervangen, ook weer even stil en nu is het er weer.
Ik weet dat m'n velg niet helemaal rond is, maar volgens de garage kan dat het probleem niet zijn. Komt dit iemand bekend voor?
Ik ben niet de enige die dit geluid hoort gelukkig, ook de garage hoort het maar weet niet wat het is.
Standaard voordehand liggende dingen zoals een losse uitlaat en wat steunbalken zijn gecheckt en zitten goed vast....

Peugeot207cc-fan

Geplaatst door Peugeot207cc-fan (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

ow ja, de stabilisator stang is het ook niet :(

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

om zo te zeggen is dus het geluid lv hoorbaar
via deze weg is het niet makkelijk ivm we niet in de auto rijden en het betreffende geluid kunnen horen.
weet niet of je daar een opname van kan maken
tevens staat me wel iets bij van bijgeluid uit voorterein dat er iets bekends over was maar durf ik zo niet te zeggen dan moet ik wel de laatste acht van chassisnummer hebben om te controleren.
heeft hij ook bij de dealer gestaan voor dit probleem

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik kan de link niet leggen met de snelheid, maar laat aan beide voorkanten de bovenste nylon houders van de veren eens controleren. Wij hebben al een paar keer gehad dat deze defect waren en dat daardoor de veer niet meer goed gecentreerd zat, met klung-geluiden als gevolg.

leeuw106 (0), 11 jaar geleden

Hallo,ik kwam dit artikel tegen,misschien iets te maken met jou probleem.





Models concerned: 206 GTi and 206 CC 2 litre


Symptoms:
Knocking noise from the front of the vehicle when turning corners under light acceleration. The noise usually stops as soon as the brake is slightly applied. In all the cases known to us the knock could not be heard when driving straight and over bumps.

Cause:
Play in the front inner joint of the suspension control arm.

Checking:
It may not be possible to detect the play with the car on a hoist with the suspension fully extended.
It is therefore best to detach the balljoint from the hub; the smallest amount of play will then become easily noticeable.

Note:
Several of these joints had to be replaced to date. It appears there is a general weakness in that area, as in all cases known to us, the bearing failure occurred at very low mileage.
Worth keeping an eye on!

New Note:
Since the creation of this document many more joint failures have occurred. One vehicle had to have 2 joints replaced with 12 000km on the clock. Without any doubt, there is a problem with these parts. Peugeot owners with noise in the front suspension should have the control arms checked by a technician.




[url=http://postimage.org/image/8jr0nd1gt/][img]http://s14.postimage.org/8jr0nd1gt/P3523...[/img][/url]

leeuw106 (0), 11 jaar geleden

Het gaat om art.nr.P3523.AS.

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

De vraag van t.s. gaat over 207, en die draagarmen zitten iets anders in elkaar als bij de 206 GTI/CC. Als het een 206 zou zijn, zou je helemaal gelijk kunnen hebben. In de bus van je foto met de pijl zitten naaldlagertjes die speling kunnen krijgen en daardoor kunnen gaan rammelen. 207 heeft dit systeem niet.

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Monteer eens je reservewiel lv,als je zegt dat je wiel niet rond is,is het geluid dan wel weg dan heb je je probleem gevonden...

go-tje (0), 11 jaar geleden

Varieer eens het een en ander, inderdaad.

Laat eens een bijrijder de auto wat schudden?
70 in z'n 4? 70 in z'n 5?
Tegen wind? Voor de wind?
Regen? Geen regen?
enz?

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor al jullie tips. Het monteren van het reservewiel vind ik een hele goeie. Dat ga ik zeker even doen.
Het klunk geluid hoor ik in alle versnellingen (1,2,3,4 etc).
Ik heb gevraagd of mijn garage eens met de Peugeot dealer kon bellen, die gaaf aan dat het onderstel nog wel eens te straks stond. Dat hebben ze nu losgemaakt en opnieuw vastgezet (ofzo) maar het is nog niet weg..
Wel kraakt m'n dak nu eindelijk niet meer, dus dat is wel mooi :)

Als het tijdens het rijden met reserve wiel niet weg is, dan bel ik nog eens een andere peugeot dealer.
Iedereen hoort het geluid, maar niemand kan het thuisbrengen. Ik zal proberen om binnenkort een bijrijder een opname te laten maken!

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

Hi Allemaal,

Inmiddels met de peugeot dealer gereden en natuurlijk hoor je dan het geluid niet. Wel een ander geluid wat uit vanuit de rechter fusee kogel kwam. Die vervangen en dat is nu weg. Maar het andere geluid blijft: de klunk of de tok.
Truckowner had het briljante idee om een opname te maken dus hierbij. Het geluidsbestand is wel erg groot; ik heb 'm zo'n 12 minuten lang laten opnemen tijdens het rijden.
je kunt het geluidsbestand hier downloaden:http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NKGMIT...

Je hoort de tok op de volgende tijden: 0.19, 1.32, 2.13 (tegelijk met Ambulance), 2.15 (tegelijk Ambulance), 2.36, 2.41, 3.27, 3.28, 3.34, 4.02, 4.17, 5.11, 5.53, 6.49, 6.53, 6.55, 7.02, 7.48, 9.38, 10.53, 11.09 ,11.20
Het is een soort TOK die je op de achtergrond hoort. Als je het hele bestand luistert hoor je ook geluid van het schakelen; dat is het niet. Je hoort de tok echt op de hierboven genoemde tijdstippen.
In de auto klinkt de tok nog harder dan op de opname. Het verontrust me dat ik 'm zo vaak in hoor; dit is maar een opname van 10 minuten!

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties!

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

op zulke moment stuur je dan ook of rij je dan rechtdoor.
dit ivm het geluid mij het meest bekend voorkomt met een defecte veerpootlager.
als je stuur volledig linksom en dan rechtsom volledig in stuurt hoor je het dan ook(dit wanneer je stilstaat). zo ja dan beide kanten de veerpootlagers bekijken en beoordelen.
meestal zit onder de veerpootlager het probleem. daar zit een witte bus die soms breekt en hierdoor kun je zulk geluid horen

het is wel zo dat bij jouw maar even hoort maar zal het toch even na laten kijken of daar alles goed is.

edit:
ik lees net dat de veerpootlagers ook al naar zijn gekeken/vervangen.

we hebben zelf ook keer gehad dat we het geluid weg kregen met een veerpoot van een andere auto.

bij deze auto is er een bericht keer geweest daarvoor moet je op de schokbreker een spuitbus op spuiten dit smeert de harde rubber die erin zit (wil soms ook bijgeluid geven, ivm hij stroef draait om de stang van de schokbreker)
en bovenop veerpootlager een tube vet smeren.
let op de tube vet en spuitbus zijn elk 50 euro, alleen de spuitbus heb je maar weinig nodig.


vereder zou je kunnen kijken of je met remmen of gasgeven het hoort. dit zowel rechtdoor gaan als in een bocht.

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

Hi truckowner,

rechtdoor of de bocht om maakt niet zoveel uit.
Veerpootlager links is eens vervanger, dus het zou de rechter nog kunnen zijn.

Ik heb nu met de garage afgesproken dat ik 'm volgende week nog eens breng en dat ze er zelf in gaan rijden een weekje.
Hopelijk brengt dat meer duidelijkheid. Ik zal sowieso jouw suggestie bij ze neerleggen.
Ook met de suggestie van Hans over de nylonhouders van de veren.
Maar ik denk dat het geluid meer onder de auto zit dan aan de voorkant....voor mijn gevoel zit het onder de versnellingspook/ voorstoelen ergens...

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Zie reactie #4 van 12-01-2013

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

Ja inderdaad Hans, sorry die heb ik helemaal over het hoofd gezien.
Ik zal jouw suggestie ook bij de garage neer leggen of ze daar eens naar kunnen kijken...

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

@hans4074
ik zag het ook net toen ik hem al had verstuurd

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Oké. Ik kan het bestand (nog) niet openen. k'Heb het juiste programma niet op de PC.

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

hans, ik upload 'm wel even op YouTube. Duurt wel lang, je krijgt de link zodadelijk

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Is goed. Ik zie de link hier wel verschijnen.

Peugeot207cc-fan (0), 11 jaar geleden

Hierbij!

http://youtu.be/JZ3mXrfx5Jg
Je hoort de tok op de volgende tijden: 0.19, 1.32, 2.13 (tegelijk met Ambulance), 2.15 (tegelijk Ambulance), 2.36, 2.41, 3.27, 3.28, 3.34, 4.02, 4.17, 5.11, 5.53, 6.49, 6.53, 6.55, 7.02, 7.48, 9.38, 10.53, 11.09 ,11.20

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Met de beste wil van de wereld......ik kan er helaas niets van maken. Het is toch weer heel anders als je een geluid live hoort en meemaakt tijdens het (zelf) rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum