Beste medeforumleden,
Ik heb hier een Peugeot 207 die al vanaf km-stand 0 op LPG G3 loopt.
Prima wagen. Ik had er gisterenavond ongeveer 10km in gereden en niks aan de hand.
Nu vanmorgen startte ik de auto en ging motorstoringslampje branden en gaf de boordcomputer aan
dat het een emissiestoring is. Ook viel mij direct op dat de brandstofmeter op het dashboard op bijna leeg stond (lampje brandde dus ook), terwijl
de tank de vorige avond nog ruim half vol was. Ik zie de connectie even niet.
In ieder geval doet mijn brandstofmeter het nu ineens weer wel (dezelfde dag nog). Echter zit de emissiestoring er nog in.
Denken jullie dat het opgelost is als de storing gewist wordt? Of kan het toch zijn dat het puur toeval is en niks met elkaar te maken heeft gehad..
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken
Alvast bedankt voor de reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rik ;kijk eens onder de auto naar de vorm van de tank ! Het komt voor dat de tank vacuum wordt gezogen en vervormt . Daardoor heb je geen aanwijzing meer van de hoeveelheid . Extra plaat nog wel aanwezig?
In het rechter voorscherm zit het actief koolfilter welke verstopt kan raken door plastic voor de inlaat .
Even het binnenscherm weg halen en dat stukje demping materiaal .
De wagen rijdt wel op gas maar het benzinesysteem blijft in werking behalve de inspuiting.
Succes.
en de auto start ook op benzine
Beste punt,
Ok. Ik zal straks even kijken. Wat bedoel je met de extra plaat?
Kan het kwaad om hier een korte tijd mee door te rijden? De brandstoftank zal het niet fijn vinden.. vacuum. Kans dat hij kapot gaat? of zit daar een beveiliging op.
Ik heb namelijk nog garantie (ruim een uur rijden) dus voordat ik er zelf mee bezig ga wil ik uiteraard gebruik maken van de garantie waar ik hem onlangs gekocht heb.
Hoe denk jij over de connectie met de storing emissiesysteem die de boordcomputer aangeeft?
Alvast vriendelijk bedankt.
Jan de auto start inderdaad op benzine en schakelt over op LPG als de motor op temperatuur begint te komen. Wat wil je er verder mee zeggen?
11 jaar
zou als er garantie op zit maar niet verder aan zitten voor je garantie vervalt, of in overleg met de verkoper
Dat gaf ik net ook aan inderdaad. Doe er niks aan. Maar ben benieuwd naar wat voor antwoord er nog op Mn tweede bericht komt. Gr
11 jaar
Tankdop los ?! Die tank heeft naar mijn weten een extra bescherm plaat aan de onderkant . Bij vervorming breekt die af.
Nee. dat is allemaal nog als nieuw. :( maar hoe wil je onderdruk in je tank krijgen eigenlijk? als de brandstof niet ingespoten word blijft het systeem onder druk staan maar verder gebeurd er niks? Kan het kwaad? groeten
11 jaar
Dat die tankmeter het niet doet . (of de tank is echt leeg ) kan komen door vervorming van zo'n tank door vacuum .
Damp wordt door de motor afgezogen . Lucht moet weer in de tank komen door dat koolfilter geplaatst in het rechter voorspatbord.
Het KAN voorkomen dat een stukje plastic wat daar in de buurt hangt voor dat mondje gaat zitten .
Heb het zelf aan de hand gehad .
Heb het ook bij vw/audi gehad dat er opspattend ijs in die mond zat . Het effect was hetzelfde . Deze zoog de tank leeg via de ontluchting . Motor stopte.
HET KAN DUS bij de auto aan de hand zijn .
Groeten.
Hey punt,
de tank is zeker niet leeg zoals ik al vermelde. doet de brandstofmeter het weer.
de storing is er ook weer uit (vanzelf) echter wil ik nog wel naar de garage voor de foutcodes uit te lezen, want die
zijn vast en zeker opgeslagen.
groeten
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar