Heeft er iemand ervaring met de volgende foutcode's?
boordcomputer gaf 1 dag emmissiestoring + motorstoringslampje. Hij heeft dit zelf ook weer uitgeschakeld na een dag.
Iemand een idee? alvast bedankt gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Graag wat meer tekst met omstandigheden zoals klachten, foutcode's.
Bij een lpg auto neem ik zo en zo niet alle foutcode's gelijk serieus.
Ik kan er weinig over vertellen omdat ik de auto pas net heb.
Maar het volgende is gebeurd.
Auto rijd prima op benzine en zodra op temperatuur schakelt prima over naar LPG.
Eergisteravond zette ik de auto weg met nog een halve tank benzine (100% want ik had hem net half volgegooid).
LPG tank had ik toen ook volgegooid.
De volgende ochtend startte ik de auto en ging het motorstoringslampje niet meer uit na de controle van contact. Ook
gaf de boordcomputer aan dat er een emissiestoring aanwezig was en hierbij kwam ook nog dat de benzinemeter aangaf dat de tank leeg zou zijn
het tanklampje brandde al op het dashboard terwijl de tank zeker half vol zat. Dit alles terwijl er de vorige avond niks aan de hand was toen ik hem wegzette.
Die middag de auto weer eens gestart en toen ging de benzinemeter wel weer naar de goede stand (halverwege 50% vol) maar bleef het storingslampje
nog branden en de emissiestoring zat er ook nog in.
De volgende dag was ook ineens de storing eruit... tenminste storingslampje op dashboard brandde niet meer en boordcomputer gaf ook geen storing meer aan. Die middag nog uitgelezen omdat ik weet dat de opgetreden storingen vaak opgeslagen zijn in het systeem en daar kwam bovenstaande resultaat uit (zie de foto's)
Resultaat uitlezen: 6 foutcode's waarvan 5 sporadisch en 1 actief
de P0011 is actief.
Enig idee? Auto is uit 2009 en in 2009 is ook direct gas ingebouwd. Auto loopt prima op benzine en LPG ook met storing.
11 jaar
p0011 is bekende storing hiervoor worden de elektroklep van de nokkenasverstellers van betreffende zijde vv
nieuwe motor olie en met koude motor herprogrammeren en opnieuw intialiseren. tot hede eigenlijk allemaal opgelost
zo uit mijn hoofd was p0011 van de uitlaat dus de gene waar je makkelijk bij kunt.
met lpg auto en storing overslaande ontstekking
kijk je bougies eens maar na en vervang deze, denk dat ze niet meer helemaal goed zijn
p0313 is denk ik dat hij vergeten is benzine te tanken een keer en storing is blijven zitten.
maar doordat er lpg op zit kan deze storing ook ergens anders over gegaan
je zou de eerste 2 kunnen doen, storingen wissen en dan minimaal 1000km alleen maar op benzine laten rijden.
dit om achter te halen of de storing komen door de lpg of door de motor zelf
na 1000km storing vrij, overschakelen op lpg dan kijken komt storing terug dan weet je dat ergens met lpg systeem niet goed zit
Bedankt voor je overzichtelijke antwoord truckerOwerner.
p0011 dus geen probleem alleen vervangen zoals je omschrijft. Dit gaat me helaas alleen de komende week ook niet lukken. Denk je dat het kwaad kan om zo door te rijden?. Auto start en loopt gewoon goed.
Om de andere storingen maak ik me inderdaad ook niet zo'n zorgen. zoals je omschrijft bougies inderdaad goed mogelijk. ga ik doen!.
nogmaals bedankt. en ik ga ook de eerste 1000 km op benzine rijden en dan kijken of er een storing terug is gekomen. Dit voor LPG daarna hetzelfde.
11 jaar
heeft totaal geen probleem dat de storing in zit
vooral als hij op tijdelijk staat
Vriendelijk bedankt. Bij uitlezen geeft het apparaat wel aan dat het een actieve storing is. Dan heb ik het over de p0011 de rest sporadisch. Dan rij ik er nog een weekje zo mee rond. Daarna heb ik tijd voor reparatie. De conclusie houden jullie dus nog van me te goed. Thanx!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar