close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer: 2.8HDI accu laadt niet op, lampje accu brandt...

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2800

Hallo,
Normaalgezien denk je nu aan de alternator,...

Het probleem is, heb er reeds 2 andere op gestoken en dus bij alle 3 alternatoren hetzelfde probleem! Als ik de minpool eraf haal na te starten met een booster valt de motor gewoon uit.

Ben ten einde raad...

1 alternator van een donor met 120000km
de andere alternator van bus die niet wil starten wegens een andere reden.

Zou wel heel dikke pech en toeval zijn mochten ze alle drie defect zijn toch?

Iemand die dit probleem kent?

mvg

Geplaatst door

Noah (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

goed meten en bedrading controleren
tevens als accu niet aangesloten is/defect is dan zul je het zelfde krijgen
verder waar heb je de booster aangesloten
dit kan onder de motorkap of direct op accu

welke spanning geeft de dynamo op de dikke draad bij de dynamo
is de dunne draad goed in orde
dit kan een lin-draad (communicatie draad) of een plus draad zijn
dit is puur voor het regelen van de spanning
als deze niet aangesloten is zul je er problemen mee krijgen, zelfde als dat deze defect is

dat als je de minpool eraf haalt je spanning mogelijk te laag of veel te hoog is waardoor uit veiligheid de eenheid de motor niet aanstuurt

hoe dan ook moet een goeie meting gedaan worden en daaruit kom je gegarandeert bij de oplossing uit

Hoi, bedankt voor de reactie.

Heb op de achterkant van de alt. een B+ en L aansluiting... de L staat waarschijnlijk dan voor de lin-draad waarover je het hebt?
Heb dit vergeten vermelden, toen ik een meting wou doen rechtstreeks op de dynamo had ik alle draden afgekoppeld en toen wou de zelfs niet aanslaan... normaal?

Het dunnere draadje naar waar gaat deze, is er een manier om een meting te overbruggen zodat ik zeker ben dat het niet aan de dynamo ligt?

Groeten

Noah 0

12 jaar

hij slaat dus wel aan maar geen spanning levert de dynamo
meet eerst de accuspanning
deze moet 12.5volt ongeveer zijn, dat is genoeg om de motor mee te kunnen starten
bij lopende motor moet deze rond de 13.5 tot 14.5volt zitten
haalt hij wel 13volt dan op toeren kijken 1200-1500rpm wat de spanning dan is.
deze zal waarschijnlijk zijn eigen rond de 14.-14.5volt brengen

spanning niet goed en lager dan 13volt (12.5of lager) dan laat de accu inderdaad niet bij en zal je op de b+ dus de dikke aansluiting moeten controleren of je daar wel spanning hebt
heb je hier spanning en is deze hoger dan je accu spanning
dan weet je dat de draad er tussen defect is
meet je hier zelfde als de accuspanning
dan moet inderdaad de andere draad doorgemeten worden

hiervoor heb ik wel chassisnummer nodig dan kan ik kijken waar draad uitkomt
moet wel vooraf zeggen dat schema's voor boxer niet altijd 100% in staan en/of kloppen
met dank aan fiat die ook iets heeft gedaan aan deze auto maar niet goed doorgegeven is waardoor peugeot het niet goed in het systeem heeft staan

Vreemd 2 zelfde storingen enkel het merk is veranderd http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
hou het bij één tropic aub

jan5047 0
badge

12 jaar

Inderdaad, bij een topic houden. Ik sluit deze, maar mocht iemand de ts willen helpen klik op bovenstaande link.

Highway 670
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.