heb laatst een probleem gehad aan de auto deze plofte bij lage toeren als je het gas pedaal intrapte
niet echt knallen maar meer ploffen.
nu heb ik gekeken maar de uitlaat lekt nergens.
het geplof komt uit de het gasklep huis en gaat richting lucht filter dit was met zo een druk
dat het dopje van een vacum was afgesprongen.
heb de bougies los gedraait om tekijken en jawel hoor bij de 2de cilinder was de bougie KLETS NAT
geen olie maar water!
dus vandaar dat ik denk dat de ploffen die ik hoorde stoom klappen zijn
die uit de 2de cilinder kwamen en ik een dus lekke koppakking heb maar wat ik wel raar vind
is dat de hoeveelheid witte rook uit de uitlaat wel mee valt.
verder valt op dat is dat de koelvloeistof bruin van kleur roest? of mengsel lek?
deze ook vettig aanvoeld maar redelijk op peil is.
lucht filter vies maar mooi droog aanzuigbuizen ook hier kan dus geen water vandaan komen.
hoop op een reactie
MVG DENNIO
(( had ik maar een cilinderlek tester Ach ja Ik heb internet :P ))
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
web master sorry dubbel post maar was type vergeten shit boujaar klop ook al niet hahaha moet 1992 zijn
Groetjes Den
ik denk eerder dat de inlaatklep van de 2° cilinder openstaat of verbrand is. verbrandingsdruk naar inlaatspruitstuk.
daar had ik inderdaad ook al aan gedacht maar dan kan ik nog het water in cilinder2 niet verklaren. ik denk dat het een combinatie is van die 2 problemen toch maar ff naar de garage en een cilinder lektest doen dan weet ik al een hoop meer
dankje voor je reactie
18 jaar
het probleem is al opgelost.
koppakking is niet lek
na even door vragen
had meneer had de motor met de hogedrukspuit afgespoten
vandaar het water in cilinder2
dat via het ontbrekende vacum dopje in de cilinder terecht is gekomen
dit incombinatie met een telaag olie peil*
wat weer een vasthangende inlaatklep veroorzaakte
zorgde ervoor dat de motor plofte en knalde
dit is mijn theorie voor dit probleem wat inmiddels weer is opgelost
wat ik echter wel raar vind is dat het lampje van het oliepeil niet is aan gegaan
vanaf hoeveel liter teweinig springt dat ding aan? of is hij kapot
olie druk sensor? lampje? of net op het randje geweest?
(*2.5 liter olie bij moetten vullen)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar