auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306 cabrio: 306 start niet meer....

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1998cc 8v

Eej Peugenoten,

ben de trotse bezitter van een peugeot 306 2.0 8v cabrio uit begin '95. Heb recentelijk mijn koppeling vervangen(plaat, drukgroep, druklager) en gedurende de reperatie nog een aantal onderdelen en na alles weer aangesloten te hebben, heb ik het volgende probleem :

na de startonderbreker geactiveerd te hebben, draai ik het contact op z'n acc-stand en gaan de dashbordlampjes branden...behalve het motormanagementlampje, wat normaal ter controle altijd hoort te branden. Eerste wat niet klopt.

Ten tweede hoor je normaal je benzinepomp ff zoemen....hoor ik ook niet meer. Ok, de eerste x dat ik wil starten....van de startmotor komt alleen het tandwiel te voorschijn en doet voor de rest niets, dus gaat niet draaien enzo. Paar x geprobeerd te starten, geen resultaat.

Na een beetje onder de motorkap geloerd te hebben, nog een x geprobeerd, maar nu gebeurde er helemaal niets meer, tenminste ik hoorde de relays bij mn dashbord wel klikken, maar dat was dan ook alles. Accu gechecked, was beetje aan de lage kant(+/- 11 Volt), dus opgeladen en weer geprobeerd....zonder resultaat.

Ik dacht dat het misschien aan m'n massadraad(-draden?) zou liggen, aangezien als deze geen goed contact maken, zulke verschijnselen als hierboven beschreven zich kunnen voordoen. Moet zowiezo ook nog alle bedrading ff nalopen, want sommige aansluitingen waren best vet man...,haha!

Kan de ECU ook niet uitlezen(de methode met het knipperende MM-lampje), omdat deze zowiezo niet gaat branden, heb het wel geprobeerd, maar geen resultaat.

Iemand ideeën of tips??....Altijd welkom!

Greetz Chris


[url=http://imageshack.us][img]http://img441.imageshack.us/img441/2786/...[/img][/url]06

Geplaatst door

Ultim@te306 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou toch goed de accu kunnen zijn. Is het mogelijk om het een keer met een andere accu te proberen ? Even loskoppelen en dan met startkabels doorlussen naar de accu van een andere auto.

TrafficBandit 0

16 jaar

Heb het wel al met startkabels op mn eigen accu geprobeerd, maar bleef hetzelfde probleem houden.......misschien toch massa ofzo...?

Ultim@te306 0

16 jaar

Als het niet je accu is dan verdenk ik de startonderbreker of de botsschakelaar.

De botsschakelaar is een grote rode drukknop die duidelijk zichtbaar in het motorcompartiment zit. Bij een schok (botsing) springt die knop omhoog en zorgt ervoor dat de benzinepomp geen spanning meer krijg. Dit om de benzinetoevoer naar de motor in het geval van een botsing direct stop te zetten. De botsschakelaar kan je resetten door hem weer in te drukken. Probeer dat voor de zekerheid even.

De startonderbreker zorgt er ook voor dat je motor geen benzine meer krijgt maar werkt een stuk ingewikkelder. Ik weet niet precies wat voor startonderbreker er in jouw auto zit maar ik heb bij een 406 een probleem gehad dat de antenne die de transponder in de sleutel uitleest kapot gegaan was. Hierdoor wilde de auto niet meer starten, de oplossing was een nieuwe transponderantenne. Het kan ook zijn dat de transponder in je sleutel kapot of weg is, in dat geval zou de reservesleutel uitkomst kunnen bieden. Maar nogmaals, dat was bij een 406 en ik weet niet wat voor startonderbreker er op jouw auto zit.

Een massaprobleem zou ook kunnen maar ligt minder voor de hand als eerste oorzaak. Bij mijn 406 zit er aan de onderkant van de auto een dikke massakabel tussen de uitlaatpijp en het chassis. Die massakabel zou kunnen breken als ik veel te hard een drempel zou nemen ofzo. Voor de zekerheid zou je even kunnen controleren of die kabel nog in orde is. Weet alleen niet of die bij de 306 op dezelfde plaats zit.....

TrafficBandit 0

16 jaar

Als het MM lampje niet gaat branden wanneer je het contact aan zet zou ik als eerste controleren of de ECU spanning krijgt en massa heeft. Je kunt ook meten bij een van de sensoren of die 5 volt voeding heeft.
Weet je zeker dat de accu spanning voldoende is?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

er moet bijna wel een massakabel vergeten of stuk zijn zoals jij het probleem omschrijft. ik weet niet of je ook de berdading van de startmotor losgemaakt hebt, hier zitten 2 kabels op de plus. misschien eentje vergeten?

harry4203 3120
badge vip badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.