auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: krukaspoelie 306 hdi

Bouwjaar: 1999

bij stationair lopen viel mij een blikkerig geluid op. toen ik de motorkap opendeed voor inspectie zag ik een een stuk gekneld zilverkleurig blik van 10 cm lang 1 cm breed uitsteken rechts van de multiriem aan de voorijde. heb dat blik er met een tang uitgetrokken en het blikkerige geluid is nu weg bij stationair maar komt terug als je gas geeft en dan met name tussen de 1800 en 2200 tpm. Bij ingeschalke airo gaat dit gepaard met harde kloppen tussen door stationair. Ik weet dat de krukaspolie van de multirib een probleemgeval is bij deze auto's. Hoe kan ik controleren of inderdaad de krukaspoelie aan het overlijden is en waar vind ik dat ding precies ? ook is mij een raadsel waar het stuk blik vandaan is gekomen
alle hulp is welkom.

Geplaatst door

bitbyter (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De krukaspoelie is de onderste poelie waar die riem overheen loopt.
Zo te lezen is deze dus al overleden.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

blijkbaar kun je nog wel rijden met een overleden krukaspoelie ?? zal 'm morgen bij de garage neerzetten. weet iemand wat de kosten hiervan ongeveer zijn ?

bitbyter 0

16 jaar

Ik meen mij te herinneren dat een poelie ruim 200,- euro kost.........Het werk valt nog wel mee.
Het is niet verstandig om daar mee door te rijden.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

misschien een rare vraag maar heeft iemand een foto of tekening waar die krukaspoelie op te zien is. Heb namelijk geen idee hoe zo'n ding eruit ziet. en wil graag vergelijken en zien wat er nu defect is.

bitbyter 0

16 jaar

[quote=Petje57]Ik meen mij te herinneren dat een poelie ruim 200,- euro kost.........Het werk valt nog wel mee.
Het is niet verstandig om daar mee door te rijden.

Gr.[/quote]
Als de poelie echt kapot aan het gaan is, zou ik er NIET mee doorrijden!
Het zal niet de 1ste keer zijn dat er metalen delen van het inwendige van de poelie tussen de distributie terecht komen. Gevolg laat zich raden!

hans4074 0
badge

16 jaar

de distributieriem zit daar toch ver vandaan(achterin) en opgesloten achter een deksel ? ik vond een een stuk blik voorin bij de multiribriem( V-snaar) . voor alle duidelijkheid : de krukaspoelie die vaak defect raken van deze peugeots is toch die van de multiribriem ??

bitbyter 0

16 jaar

[quote=bitbyter]misschien een rare vraag maar heeft iemand een foto of tekening waar die krukaspoelie op te zien is. Heb namelijk geen idee hoe zo'n ding eruit ziet. en wil graag vergelijken en zien wat er nu defect is.[/quote]
Je kunt effe 'googlen' op afbeeldingen en zoeken op 'krukaspoelie'...

sel 0

16 jaar

[quote=bitbyter]de distributieriem zit daar toch ver vandaan(achterin) en opgesloten achter een deksel ? ik vond een een stuk blik voorin bij de multiribriem( V-snaar) . voor alle duidelijkheid : de krukaspoelie die vaak defect raken van deze peugeots is toch die van de multiribriem ??[/quote]
De distributie zit daar zo ongeveer een 1,5 cm vandaan, wel achter een deksel, maar als er delen tussen het deksel en die poelie geraken...

deksel is slechts van plastic, je zal niet de eerste zijn waarvan de multieriem het kunstof distributiedeksel aan gort mept.....en daarna de multie doodleuk tussen de distributieriem gaat lopen...en dan heb je 2 riemen kapot...en waarschijnlijk je motor ook...

vat het niet verkeerdt op, maar als je niet weet waar en wat een krukaspoelie is...is het dan wijsheid dat je dit zelf gaat controleren? lijkt mij beter dat iemand met verstand van zaken dit voor je gaat controleren.

arie549 0
badge

16 jaar

vanmorgen dan maar met dichtgeknepen billen naar m'n werk gereden ( 30 km)om de auto bij de naastgelegen garage neer te zetten.... en hij is weer als vanouds. krukaspoelie en gelijk een nieuwe multiriem op laten zetten. maar ik vind €220ex voor alleen een stuk rond metaal met een constructiefout wel erg duur.

bitbyter 0

16 jaar

[quote=bitbyter]vanmorgen dan maar met dichtgeknepen billen naar m'n werk gereden[/quote]
Haha.
Het is inderdaad best veel geld, maar een verwoest motorblok kost meer.
En............................nu kun je je billen weer ontspannen! Als dat maar goed gaat!

hans4074 0
badge

16 jaar

't zijn wel verschillende stukken metaal met rubber ertussen, maar 't blijft toch wel duur. Maar dat is wel de prijs hoor!

Als het goed is, dan gaat deze niet meer stuk.

Treb 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.