Peugeot 0: 307 1.4 HDi verliest vermogen bij warme motor

Als de motor koud is trekt hij goed, maar als de motor warm is verliest hij alle vermogen. Motor loopt verder wel mooi rond en start ook onmiddelijk. Zowel bij warme als bij koude motor. Geeft geen foutcode bij het uitlezen. Luchtmassa meter hebben we al vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Adrem

Adrem

Geplaatst door Adrem (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij heeft deze motor een soort van kat in het voorste uitlaat gedeelte zitten Ik heb al enkele keren meegemaakt dat die verpulvert en in de uitlaat gaat zitten die daardoor verstopt raakt.Als dat langer duurt geeft hij dan wel weer storing luchtmassameter.
Ik neem aan (omdat je hem al vervangen hebt) dat hij die storing eerst ook gegeven heeft.

Adrem (0), 16 jaar geleden

Hoi Oldtimer,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga maandag de boel eens loshalen, laat je nog wel weten wat het is.

Groeten,

Adrem

Adrem (0), 16 jaar geleden

Vandaag katalysator losgehaald. Zat wel helemaal vol met roet, maar de binnenkant (steen) zit niet los. Foutmelding luchtmassameter is weg, maar het probleem is nog niet opgelost.

Heeft iemand nog ideeën? Alvast bedankt!

Adrem

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Toch maar even meting gegevens doen bij warme motor,kijken naar turbodruk enz. het inlaatspruitstuk wil ook nog wel eens volkoeken na de UGR maar ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat dat een dergelijke storing gaf.

Adrem (0), 16 jaar geleden

Bij warme motor nog steeds geen foutmeldingen. Heb nu idd geen turbodruk meer. Was eerst ok. Ga de turbo wisselen om te kijken wat 'ie doet.

Groeten,

Adrem

Adrem (0), 16 jaar geleden

Vandaag had ik voor het eerst wat tijd om eens goed naar de Peugeot te kijken. Helaas heb ik het probleem nog steeds niet gevonden.

Nu het volgende gedaan/vervangen:

- luchtmassameter vervangen
- verstuivers vervangen
- UGR gereinigd
- katalysator uitgeblazen
- ruilturbo gemonteerd

Kan het zijn dat de katalysator kapot gaat? En als die kapot gaat, is er een manier om die te testen?

Alvast bedankt!

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Als hij niet verstopt zit heeft hij in deze motor weinig invloed behalve om voor iets tegendruk te zorgen om de turbo te beschermen tegen grote toerental verschillen.Toch maar eens even naar de dealer die in de computer kan kijken wat er met de sensoren en de aktuatoren gebeurt als de storing voorkomt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum