Peugeot 307: 307 HDI slaat niet aan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

ben bezig met een 307 2.0 hdi die niet aanslaat sinds de kou. ondanks bijna geen gloeien nodig is toch gloeistiften vervangen, gloeirelais en aansturing gemeten werkt naar behoren. motor ging zwak rond dus accu en starter vervangen (welliswaar gebruikte starter). motor gaat nu weer vlot rond maar wil niet aanslaan bij kou. vreemde is bij aanslepen slaat motor naar 2 slagen gelijk aan en start dan de rest van de dag prima. echter na een volledige dag stilstaan weer probleem. heb de auto uitgelzen maar geen concrete foutmeldingen met betrekking tot startprobleem. zit zelf een beetje te denken aan brandstofprobleem zoals bekent bij hdi bijv filterhuis, vreemd is alleen dat bij losse verstuiver opvoerpomp voldoende brandstof geeft en na ontluchten nog steeds niet start. dan nog te denken aan de hogedrupomp maar naar eigen mening verwacht ik dan ook met slepen wel wat meer moeite. iemand ideeen of ervaringen?
bvd dank

jay-r

Geplaatst door jay-r (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldtimer (0) PRO, 13 jaar geleden

Denk toch aan de HD pomp.
voor het meten daarvan heeft de dealer een losse meter op een leidinkje wat komt in de plaats van de commonrail.

jay-r (0), 13 jaar geleden

kan op t werk met de bosch kts volgens mij ook inspuitdrukmeting doen maar nadeel is dat hij warm gelijk aanslaat en ik dus moeilijk startdruk kan meten (kan natuurlijk verstuiver aansuring loshalen). hoorde dat startdruk rond de 300 bar hoort te liggen maar dat zelfs bij 90 bar starten nog mogelijk moet zijn klopt dit?

oldtimer (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, moet toch wel minimaal 240 bar hebben anders begint de aansturing van de injectoren niet.
Maar als je met de KTS meet krijg je in het meetwaardenblok wel een waarde maar dan weet je nog niet of het de pomp is of de druksensor op de rail.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

@ Oldtimer, maak daar maar 300bar van

jay-r (0), 13 jaar geleden

als ik dus wel aansturing krijg op de verstuivers is de druk zoiezo voldoende. kan ik eerst nog even meten zal vervolgens eens kijken wat de kts aangeeft en bij een te lage druk bij de plaatselijke dealer drukmeting uitvoeren. vraag ik me alleen vervolgens af of het opbrengst verschil van de pomp binnen in de garage zoveel verschilt met buiten in de kou dat dit wel of geen aansturing tot gevolg kan hebben. zou verwachten dat je bij iets hogere temp toch ook problemen zou moeten merken.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

welke klasse startmotor zit hier onder?

Eer is een reeks geweest waar een klasse 5 startmotor gemonteert werdt IPV een klasse 6, door de klasse 5 startmotor maakt de motor bij kou vooral te weinig toeren om de HD pomp genoeg druk te laten leveren/

Ook geeft het brandstoffilter nog wel eens problemen

jay-r (0), 13 jaar geleden

durf zo niet te zeggen welke der op zit maar haalde oude eraf waar aan te zien wat dat deze al ooit vervangen was heb starter/dynamo specialist gebeld en die vermelde dat verkeerde type gemonteerd was. heb vervolgens een gebruikte gevonden die er volgens hem wel op kon. naar eigen mening en die van een monteur van de peugeot garage gaat hij goed vlot rond.

robijn1 (0), 13 jaar geleden

hallo zit met zelfde probleem, maar mijn wagen is een 407sw 2.0 in garage zeggen ze dat het 2massa vliegwiel kapot is, maar kan dit niet geloven, wat denken jullie hierover?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

robijn, maak even een eigen topic aan in Peugeot Particulieren

jay-r (0), 13 jaar geleden

ben signaal van de verstuivers gaan meten maar leek me een raar sigaal goede puls positief signaal maar negatief wisselend wel en niet zonder enige continuiteit. dus gaan zoeken in de aansturing. half uur starten leverde niets op maar uiteindelijk met het op en neer bewegen van de de nokkenassensor die enige speling heeft sloeg hij ineens aan. nachtje met min 12 buiten laten staan en weer geprobeerd na vier slagen met een beetje klooien met sensor gelijk aanslaan. beetje raar dat er geen motorstoring naar voren is gekomen mar ga het morgen toch eens proberen met een nieuwe sensor deugelijk te bevestigen.

Obelix1 (0), 13 jaar geleden

Heb ook 2 jaar met gelijke probleem gehad
alles goed maar zo gauw de buiten temperatuur onder de nul kwam ging de motor langzaamer draaien
en sloeg hij pas na 2 keer starten aan

voor 2 weken contact terug gehad met een startmoter leveranvcier en een andere start moter gemonteerd
oude was 1.4 kw nieuwe is 1.7 kw en een snel starter
het schijnt belangrijk te zijn dat de motor met een bepaald toerental gestart wordt
wij zijn van het probleem af

ik wil de leverancier naam wel noemen maar weet niet of dat hier mag

hoor wel

jay-r (0), 13 jaar geleden

heb sensor vervangen 2 dagen getest moest wel een aantal keren rond gaan maar sloeg telkens aan dus gedacht t gevonden te hebben auto op laten halen. helaas dag later zelfde probleem. opnieuw sinaal gemeten snelle constante pluspuls en langzamere maar wel constante minpuls. raar daarin tegen bij het loshalen van de retouren komt er bij starten geen diesel uit de retour van de verstuiver maar uit de slangen stroomt het eruit!? startmotor heb ik ook aan gedacht maar hij gaat vlot rond en is al verwisseld voor een andere (wel gebruikte). brandstofpomp is aan de bovenkant wel nat van diesel dus zou op lekkage eventueel lucht kunnen trekken maar dan verwacht ik niet zo gemakkelijk starten met aanslepen. hoor graag van jullie bvd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.