close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 307 op gas?

Bouwjaar: 2005

Zijn er mensen die ervaring hebben met een 307 op gas? Ben er erg benieuwd naar. In het tv programma Kassa werden de nodige storingen gemeld.

Peugeot wil alleen met garantie meewerken aan een AG gassysteem. Zijn deze goed? Is wel veel duurder dan Vialle.

Geplaatst door

vpower (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met storingen bedoel ik niet Peugeot, maar algemeen het rijden op gas.

vpower 0

19 jaar

gas is nog steeds zeer geschikt om op te koken, en de kachel kan er op branden.

maar gooi a.u.b om veel stress en problemen te verkomen geen gas in je auto.
spaar dan nog even door voor een diesel, de brandstof is op het moment duurder, maar nooit geen problemen en dat is ook wat waard.

je pakt je voordeel met lpg met de wegenbelasting en lage literpijs, maar dat voordeel ben je in 1 ruk kwijt mochten er problemen zijn met het gas.

arie549 0
badge

19 jaar

Buiten dat, als je een gasauto hebt en je krijgt problemen dan is de kans groot dat je van het kastje naar de muur word gestuurd. Overigens lijkt vialle het beste gassysteem. kijk maar naar gastopics op dit forum. Zowel bij peugeot en citroen voornamelijk problemen met AG. Mijn motor met vialle heeft ook kuren maar die zijn ook op benzine. Met een gasintallatie zeggen ze snel dat alle problemen daardoor komen. Ik denk dat het vaak een gebrek aan kennis en kunde van monteurs is. motoren zijn ingewikkeld en met de huidige elektronica komt alles zeer nauw. Marginale afwijkingen van management computer input kunnen afwijkend motor gedrag veroorzaken. Monteurs zijn opgeleid voor benzine en diesel.

jos5955 0

19 jaar

Hm; dat klinkt niet goed. Rij nu nog 28.000 p.jr. Dit wordt over 1,5 jaar 23.000. Maar diesel loont zich ook niet echt, ook al wordt dit door de dealers wel beweerd.

vpower 0

19 jaar

autorijden is gewoon duur, wel blijft het leuk als je voor 20 euro een volle tank hebt. Dan vergeet je snel die extra kosten die eenmalig zijn. Ik heb wel ellende gehad met mijn peugeot 2.016v maar eigenlijk geen serieuze direkt aan lpg gerelateerde problemen. Als een motor 100 procent goed is, en je gooit er lpi in zijn denk ik weinig problemen te verwachten. In weze loop je alleen risico als het staal van de cilinderkop slechte kwaliteit is. Het lijkt erop dat de meeste lpgG3 topics meer duiden op mancos op het gebied van elektronica. Dan kapotte cilinderkoppen.(en daar ga je... elektronica is zo complex dat problemen vaak niet te vinden zijn.)

jos5955 0

19 jaar

wat die electronica betreft jos, electronica is indd complex, wat te denken als hier aan gesleuteld wordt om een gas instalatie goed werkend te krijgen?

indd dat heet in sommige gevallen vragen om moeilijkheden!

gas is een keuze die je zelf moet maken, en je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben met zo'n instalatie.
maar als ik het moest doen, ging ik voor de hoge literprijs en betrouwbaarheid dus diesel.

er zullen vast lpg auto's zijn die probleem loos 3 ton of meer rijden, maar wat ik hier vertel zijn de ervarings die ik zelf heb en om me heen hoor met lpg.

arie549 0
badge

19 jaar

Iemand wel eens rondgekeken hier op het forum? Ook diesels sneuvelen bij bosjes, vooral luchtmassameters en turbo's en dat zijn niet de goedkoopste onderdelen. Ik ben het overigens eens met diegene die stellen dat sleutelen aan de elektronica vragen om problemen is.
Mijn advies: koop een wat kleinere (lees zuiniger) auto op benzine.

oldford 0
badge

19 jaar

Ik blijf het van de daken roepen! LPG rijdt prima. Ik rijd al vanaf 1978 op LPG. Ook toen de wegenbelasting draconisch was.

Ik heb alleen met de eerst generatie AG G3 problemen gehad. Dat bij 170.000km. Ik had dus al 170.000 voordelige kilometers gereden. Die verdamper en computer kon er makkelijk uit.

Nu heb ik een 406 met Vialle. De beste tot nog toe. Geen vermogensverlies. Nooit problemen. Nu 100.000 km en ik ben van plan er nog eens 100.000 bij te rijden. Ik heb er een zware caravan mee gesleept. Geen probleem. Mijn broertje heeft een 306 met vialle. Geen LPI. Teller staat op 250.000 km. Nog nooit iets gehad.
Het enige wat je in het oog moet houden is dat je er niet mee moet jakkeren. Niet constant 5000 toeren doortrekken in de versnellingen. Het nieuwe rijden is ideaal voor LPG rijders.
Laat je niet gek maken door al die grappenmakers die alleen op gas willen koken. Zij hebben geen verstand van zaken.

heemskerk4251 0

19 jaar

Heb met 4 verschillende auto's op gas gereden en ik rij sinds kort op diesel. Wat een verschil in maandkosten! LPG is in alle gevallen stukken goedkoper (zowel in aanschaf als variabele kosten). Gedurende honderduizenden kilometers geen grote onkosten gehad. Electronica maakt het geheel wel wat kwetsbaarder, maar een goede garage/inbouwstation die zijn vak verstaat moet dat kunnen verhelpen.

406rijder 0

19 jaar

Ik rij vialle lpi, perfecte combinatie.
Ik zou voor vialle gaan.
Van AG hoor je nog wel eens wat problemen.
Ik rij nissan primera, sowieso al een probleemloze auto.
Diesel is alleen leuk als tie minimaal 1 op 20 draait.
Dan spring je er een beetje uit.
Problemen op gas ontstaan doordat er dealers aan gaan zitten prutsen, die hebben er geen verstand van.
Bij storing op gas , even naar de gasboer.
Nou moet ik zeggen dat franse autos al vrij veel elektrische storingen hebben op benzine, dus de kans op storingen op gas is dan zeker groter.
Maar het is nog wel een van de weinige merken die nog wat met gas doen.

primera p11 0

19 jaar

uitzending van programma kassa gezien deze week?

was een woordvoerder voor van een grote lease maatschappij,

de aanschaf van een lpg auto was indd stukken voordeliger dan een diesel.
maar als de onkosten en mankementen van gas meegerekend werden kon lpg pas uit bij ong. 30 tot 35.000 d km.

er wordt meestal een heel mooi rekensommetje gemaakt, dan is het zeker stukken voordeliger.
maar er wordt geen rekening gehouden met onkosten door een niet goedlopende auto.

wil daarmee niet zeggen dat het niet goed kan, maar het risico, en vooral met de nieuwere generatie auto's is heel groot dat het niet goedgaat.

maar zoals ik al eerder zei, volg je hart en hoop op een flinke portie geluk.

arie549 0
badge

19 jaar

Arie,

Daar zit hem vaak het probleem. Die cowboys met hun leaseauto's interesseert het geen moer of dat ding heel blijft of niet. LPG vraagt een zorgvuldigere omgang met de techniek. Als je het normaal vindt om met een maximaal toerental rond te karren omdat het toch maar een leasebak is moet je vooral niet op LPG gaan rijden. Diesels houden het wellicht wat langer vol, maar ook daar zal de statistiek ongunstg uitvallen in het lease-segment. Kijk maar eens goed om je heen. Herkenbaar zijn de goed geklede mannen in de audies en golfjes die het presteren om een dikke uitlaatwalm uit hun dieseltjes te wurgen. Draaien die auto's echt over de nek! En die gaan wel een autoleven lang mee zonder extra kosten?

Overigens om terug te komen op de oorspronkelijke vraag van Rob:
De Vialle LPI in mijn auto is ingebouwd door Nefkens in Utrecht. Nefkens is ooit de hoofdimporteur geweest van Peugeot. Hoezo homologatie?

gr.

Cees

heemskerk4251 0

19 jaar

Bij verschillende dealers wordt totaal niet moeilijk gedaan over het inbouwen van Viallen en het houden van de 12 of 24 maanden garantie, ook op de gasinstallatie.

@ Cees, ook de niet leasediesels walmen er flink op los. Het is en blijft diesel, gelukkig dat Peugeot al langere tijd een filter inbouwd. Alleen dat moet ook weer vervangen worden en is niet goedkoop. Ook inderdaad te hopen dat er aan die diesel niets stuk gaat, voor de prijs van zo'n HD dieselpomp koop je een complete gasinstallatie ;-) De diesels van 15 jaar terug, die gingen nooit kapot, maar die waren niet vooruit te branden !

@ Primera, inderdaad bij problemen met de gasinstallatie naar de specialist.

Meest vervelende van het hele LPG gebeuren is wel de BPM die we hier in NL moeten betalen voor een nieuwe auto. Dit zorgt er voor dat er geen af-fabriek gasinstallatie auto's hier in Nederland verkocht worden. Die zijn te duur. Een af fabriek installatie zou een hele verbetering zijn (alhoewel dat AG en Vialle tegenwoordig ook goed mee gaan) m.b.t. de inbouw van de installatie. Tank en elektronica is dan veel verder geintegreerd met de rest, resultaat is minder storingen en betere kwaliteit. Grootste voordeel is wel dat er een kop het harde zittingen gemonteerd wordt dus ook geen problemen meer met ingezakte klepzittingen. Jammer maar helaas, we wonen in Nederland.

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Mijn 406 1.8 16v uit 1999 heeft nu 217.000 gelopen. Ik heb nog nooit problemen met de gasinstallatie (AG) gehad. Hij rijdt perfect op gas en benzine. Enige problemen die ik gehad heb zijn de standaard electronica problemen die schijnbaar bij een peugeot horen maar niets met de gasinstallatie te maken hebben. Ik loop nog steeds te grijnzen als ik voor 41 cent per liter getankt hebt.

ukkepuk 0

19 jaar

Waar tank jij nog voor 41 cent ?

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van LPG, maar het is op zich een prima systeem natuurlijk. en alles wat hierboven staat klopt, maar denk bij een LPG installatie ook eens aan de ruimte die je verliest door inbouw van de tank. En als je het geluk hebt dat het onderbouw kan zijn, staat je reservewiel zeer waarschijnlijk thuis in de schuur als je met een platte band langs de Azoveel staat. Plus dat (vaak, niet altijd) de onderhoudsintervallen korter worden met LPG. Kijk ook of er bijvoorbeeld een gasspecialist van het merk van je keuze in jouw buurt zit.

Neem je bijvoorbeeld Vialle en zit de inbouwer daarvan 40 km verderop, dan is het weer zo'n verhaal om de auto te brengen en te halen als er eens wat mocht zijn. Wat ik hier namelijk geleerd heb is dat LPG en het werken eraan echt wel een specialisme is en er maar weinig merkgarage's zijn die genoeg kennis ervan in huis hebben.

Succes in je keuze!

Alex218 0
badge

19 jaar

Alex, daar heb je gelijk in.
Het is idd zo dat als er eens wat is, een garage gelijk begint te zeuren dat het weleens aan de gasinstallatie kan liggen.
Ook al heeft het er niets mee te maken.
Zodra het een auto op gas is worden ze gelijk wantrouwend.
Het is gewoon een systeem wat er weer bij komt, waar ook weleens wat aan mankeert.
Daarom heb ik een auto gekozen met stabiele elektronika, dan kom je toch vaak bij een jap uit.
Hoe stabieler de elektronika, hoe minder benzinestoringen er doorgegeven worden aan de gascomputer.
Ik ken idd ook mensen in mijn omgeving die nooit meer wat met gas te maken willen hebben.
Die hebben alleen maar doffe ellende gehad.
Die zijn gaan dieselen.
het is bij mij gewoon simpel, was diesel goedkoper geweest dan had ik daarop gereden.
Of benzine.
Ik denk dat je bij nieuwe autos met geavanceerde elektronika er ook maar beter niet aan kunt beginnen.
Ik denk dat je dan een hoop problemen op de hals haalt.
Die nieuwe motoren worden zo geknepen, en de kop en de kleppen worden van zulk licht materiaal gemaakt.
Het moet allemaal snel opwarmen i.v.m. de uitstoot van een koude motor.
Dat kan geen hoge verbrandings temperatuur meer hebben.

primera p11 0

19 jaar

Cees, ik kan het niet nalaten te reageren op jou opmerking over de homologatie van de gasinstalatie van Vialle, in samenhang met het Peugeot importeurschap van Nefkens.Als de firma Nefkens zich er op voor laat staan dat ze ooit Importeur waren van Peugeot, dan is dat wel zo maar volgens mij is dat meer dan 20 jaar geleden en kan daar ondertussen geen enkel recht meer worden ontleend, erger nog, ik denk dat er ondertussen bedrijven zijn die het qua organisatie beter doen.Verder heeft de homologatie van de gasinstalatie van Vialle niets te maken met de kwaliteit van de instalatie maar alleen met het vervallen van de garantie op de motor(lees cilinderkop)plus het feit dat de leverantie van de "af fabriek" instalatie ook bij AG-Necam Coltec vandaan komt, net als bij Ford overigens.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Zitten deze gasinstallaties er dan al in als de auto uit de fabriek rolt?.
Of worden ze toch naderhand ingebouwd?.

primera p11 0

19 jaar

Die worden ergens in Belgie, ben even kwijt waar, meen bij een vestiging van Terberg, ingebouwd in speciaal daarvoor gebouwde auto's

oldtimer 0
badge

19 jaar

Heeft dat idd met de bpm te maken dat ze niet compleet met gas installatie ingevoerd worden?.
Of is achteraf in nederland inbouwen goedkoper?.

primera p11 0

19 jaar

Het is goedkoper omdat over het bedrag van achteraf inbouwen van accesoires(en ook gas installaties )geen bpm betaald moet worden. De prijs zonder alle belastingen zal wel lager zijn af fabriek dan bij achterafinbouw. Dus die prachtige gasinstallatie affabriek wordt hier door ons belastingstelsel oninteresant gemaakt. In andere landen in europa wordt hij blijkbaar wel verkocht anders zou peugeot hem niet in zijn programma hebben.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Terberg Specials is gevestigd in Genk in Belgie. Dezelfde systemen als die in Nederland ingebouwd worden, worden daar ingebouwd binnen ik meen 4 uur tijd. Het verschil zit em dat de componenten daar voorgemonteerd door Teleflex aangeleverd worden. Vervolgens worden die door mensen gemonteerd die de hele dag niet anders doen. Daardoor is de uitval door montagefouten nul. Daar zit nou precies het verschil. Hier bij ons kan elke boerel*l gasinbouwen, want volgens de importeurs kunnen de dealers dat zelf wel. Als vanaf vandaag beloten zou worden dat het autogassysteem alleen nog door specialisten ingebouwd mag worden, krijgen we dezelfde situatie. Zolang iedere cardealer zelf mag inbouwen blijven we rotzooi houden. Er zijn natuurlijk cardealers die het wel goed voor elkaar hebben en inbouwers die prutsen. De fabrikanten van gassystemen weten precies wie ze wel en vooral niet moeten laten inbouwen

afgelopen 6 jaar +/- 400.000 km op lpg gereden nooit grote problemen gehad. Pech kun je met elke auto hebbe..

sel 0

18 jaar

Ik heb een 307 2.0 16V met Vialle gehad. Ging redelijk, maar overschakelen gas-benzine en visa versa was altijd voelbaar of zelfs afslaan. Probleem is nooit opgelost. Pa heeft een 406 1.8 16V en ik heb een Laguna 1.8 16V en allebei hebben we nu Vialle LPi. Dat is echt een hele verbetering.

Dus mijn advies: neem gerust LPG, maar dan wel een LPi systeem van Vialle.
N.B. De 307 2.0 presteert niet echt bijzonder goed. Trekkracht onderin is zeker niet meer dan de 1.6. Dus ik zou voor de 1.6 gaan in een mooie luxe uitvoering. Mijn 307 was een XSI met nog extra de regensensor. Dat beviel erg goed: veel comfort, vooral de stoelen.

sgm 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.