Na de APK bleek mijn CO waarde te hoog te zijn.
wie kan mij helpen hoe ik dit naar beneden kan halen ?
Stationair loopt de motor op 1000 rpm < te hoog ? ( zo heeft hij overigens alle jaren volgens de historie van de auto gelopen)
ECU heeft geen fouten en geeft geen storing.
ontsteking ? < vorig jaar totaal vernieuwd bij een erkende Peugeot Garage.
verder is er nog iets vreemds met deze auto als je bijv een tijdje de motor tot zijn goed recht laat komen en je zet hem dan uit is het vaak het geval dat hij niet meer start en aangedrukt dient te worden. < onstekingsmodule ? zie hierboven
ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken over deze auto
mvg,
Gerwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit de versie met katalysator?
[quote=Lion1]Is dit de versie met katalysator?[/quote]
Nee dit is de 160 pk versie zonder kat op papier
13 jaar
Ben geen apk keurmeester maar voor een auto zonder kat is het CO zoals het is. Kan hij volgens mij niet op afgekeurd worden. Kan compleet mis zijn maar daar hebben we hier dan de profs voor op dit forum.
13 jaar
Personenautos met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde
Bedrijfsautos met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1997, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde
Indien voorzien van rotatiemotor of C.N.G.-installatie of hybride aangedreven, blijft controle op werking emissiebestrijdingssysteem achterwege.
Gr. paul
Het CO% is in elk geval afstelbaar bij deze maar moet wel aan een bepaalde norm voldoen. De afstelschroef zit op de luchtmassa meter.
Als het CO% te hoog is dan wordt de auto niet goedgekeurd . Wat betrefd het toerental, dat is niet afstelbaar .
3.5 % vol. Koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
voor 1 juli 2002;
c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
uitlaatgassen.
Het bovenstaande is meer dan duidelijk lijkt mij.
Gr John
Auto's zonder geregelde katalysator en voor 1992 moeten onder de 3,5% blijven. Mijn 309GTI16 zonder kat is gisteren goed gekeurd en de ik heb dit aan de keurmeester gevraagd.
13 jaar
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties en mijn excuses voor de late reactie.
de auto is weer goedgekeurd en klaar voor wat plezier :)
nogmaals dank
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar