Mijn 406 1.8i (XU BLOK 90 PK) maakt naar mijn idee te veel motorlawaai vanaf +/- 2800 toeren. Motorgeluid is erg aanwezig vanaf deze toerental? Is dit een bekend probleem. Het is gewoon niet leuk om 120-130 km/u met deze auto te rijden??
Auto is voorzien van een AG LPG DGI installatie. Eerst dacht ik dat het DGI injector was (die best wat ratelt) maar dat is het niet.
Ik heb bougies, motorolie, bougiekabels vervangen, vind dat het nogsteeds te veel lawaai maakt rond 3000 toeren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De voorste koppeling van de uitlaat bij het uitlaatspruitstuk is een flexibele met veren. als die te strak zit of juist te los dan krijg je dit soort problemen. Ook de oliegevulde rechter motorsteun wil nog wel eens zoiets veroorzaken.
nee spruitstuk--katalisator
Ik zou maar de punten wat Oldtimer aangeeft, controleren.
18 jaar
Oldtimer Jansen, wat bedoelt u met " voorste koppeling bij de uitlaat? "
je hebt uitlaatspruitstuk, daarna katalysator, middendemper, einddemper. Welke koppeling moet gecontroleerd worden?
katalysator --> middendemper?
18 jaar
Bij mijn wagen zelfde uitlaat was de koppeling tussen de kat en de middendemper niet goed aangedraaid.Een heel minimaal spleetje en je hoort het. Kan ook dat er een klein scheurtje in de pijp naast een klemkoppeling zit.Zeker als de uitlaat totaal wat ouder wordt.
Ok heren, ik zal het laten controleren. Bedankt voor uw info.
18 jaar
Ik heb de uitlaat laten controleren. Een van de klemmen was niet helemaal vast gedraaid. Uitlaat klingt nu stuk beschaafder :-) Volgens de garage klingt een nieuwe uitlaat over het algemeen ook wat 'luider'...
Maar goed ik vind dat het nu goed klingt.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar