Peugeot 406: 406 2.0HDI 80Kw Koppakking vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI 80Kw

Ik wil de koppakking van mijn 406 2.0HDI 80Kw uit 2000 vervangen. Behalve de pakking vervang ik ook de cylinderkopbouten en de distributieset. Wie kan mij helpen aan de aanhaalmomenten voor de kopbouten en eventueel de nokkenaslagerkappen? Heb ik nog speciaal gereedschap nodig? (bijv. Torxdoppen en zo ja, welke maat)

Joep5503

Geplaatst door Joep5503 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

bij de kopset en de bouten set zit een lijst met de aanhaalmomenten
verder heb je speciaal gereedschap nodig om de distributie op tijd te zetten
en nee dat gaat niet met een boortje en een pennetje
speciale kegel in vliegwiel
nokkeas tandwielen
en spanner
is allemaal spieloos

harry4203 (545) PRO, 14 jaar geleden

ik weet niet waarom je de pakking gaat vervangen, ik zou je aanraden de kop ook te laten afpersen. een scheurtje in de kop kwam wel eens een enkele keer voor

Joep5503 (0), 14 jaar geleden

Harry,

De koppakking is lek: Bovenste slang is na een kilometer of 10 keihard, en ik moet elke 200km een litertje of twee bijvullen (en ontluchten) In de garage is hij afgeperst maar daar waren geen vochtsporen zichtbaar, nergens. Moet ik de kop nog wel laten vlakken?

harry4203 (545) PRO, 14 jaar geleden

ik bedoel de cilinderkop als deze eraf is bij een revisiebedrijf laten afpersen om eventuele haarscheurtjes op te sporen.
nogmaals, het zou niet de eerste kop zijn die stuk is. zeker gezien jouw klacht.

Joep5503 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je advies. gezien een kilometerstand van 375.000 waarschijnlijk geen overbodige luxe.

Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.