406 Coupe 2.2 HDI, bouwjaar 2002, 140.000 km gereden.
Auto verliest koelvloeistof, garage heeft systeem onder druk gezet (2x al), kunnen geen lek vinden. Koelvloeistof is gecontroleerd op aanwezigheid van uitlaatgassen, deze blijken niet aanwezig te zijn, volgens de garage is de koppaking dus niet lek. Prestaties van de motor voelen goed, echter bij volgas blijft de auto steken tussen de 170 en 180 km/u terwijl er iets over de 200 gehaald moet kunnen worden.
Olietemperatuur in de stad +/- 90 graden, koelvloeistof ook 90 graden. Op de snelweg (140 km/u) Olie +/- 115 graden en koelvloestof 90 graden.
Na een lange rit voelt het alsof er een onbalans zit in de motor bij stationair toerental.
Garage zit weet niet wat er mis kan zijn en doet via hun wegen navraag, ik zou graag wat reacties via deze weg ontvangen.
Alvast bedankt.
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog vergeten te vragen, kan het vloeistofsysteem zonder problemen volgegooid worden? Kan niet echt ontdekken of er een maximum-niveau is.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat toch je koppaking lek is, dan wel dat er een scheurtje in de kop zit.
Oldtimer komt dit vaker voor bij de 2.2 HDI?
Niet echt,maar als de diagnose moeilijk is te stellen en er is geen uitwendig lek is de ervaring dat het wel zo is.
zoals oldtimer jansen zegt zo ik ook van uit gaan dat de kop inwendig is gescheurt komt er geen witte rook uit de uitlaat
19 jaar
Nee, er komt geen witte rook uit de uitlaat.
19 jaar
Bel anders eens met www.revisietechniek.com in Doezum (vlakbij Marum) Dit is een revisiebedrijf. Misschien hebben ze daar een antwoord op je probleem.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar