Hallo ik heb een 406 1,8 16V uit 2000 nieuw model.
Soms heb ik dat de temperatuurmeter op het dashboard plotseling gaat pendelen tot soms in het rode gebied (stoplamp gaat niet aan, ook geen melding op display). Als ik de airco (ECC) of de achteruitverwarming aanzet dan reageerd de temp. meter daarmeteen op.
Als ik de motor afzet en even later weer start dan is alles in orde. Blauwe temp. sensor is al vervangen bracht niets.
Bij stationair de motor laten lopen, gaan de beide fans even later op halve kracht draaien totdat temp weer in orde is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massa tussen de motor en de carroserie verbeteren en de massa van de motor met de accu nalopen.
Heb massa kabels gecontroleerd. Klem bij minpool accu zat losjes. Heb deze weer goed vastgezet hopelijk is probleem over.
Daar het sporadisch optrad zal ik over een maandje doorgeven of het weg is, of anders eerder bericht sturen.
Bedankt!
19 jaar
het kan ook het probleem zijn in jouw teller klok een soldeer verbinding van de temp meter komt ook vaak voor
19 jaar
Zal dit nakijken indien het probleem zich weer voordoet.
Bedankt!
19 jaar
Helaas, het lag niet aan de massaverbinding bij de accu. Heb de motor eens lang stationair laten lopen met alle verbruikers aan. Eerst loopt de temp .meter in het rode gebied, daarna valt deze uit. Even later komen de fans keurig in. Als ik alle verbruikers uitzet dan is de meterstand weer normaal.
Zou het een spanningregelaar kunnen zijn. Zo ja waar zitten die?
19 jaar
Ik heb uiteindelijk tijd gevonden om alle massapunten in de motorruimte los en zuiver te maken. Probleem is een hele maand niet meer terug gekomen. Oldtimer Jansen bedankt voor de tip. Had dus naast een losse accupool ook een slechte massa bij de motor.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar