Mijn 406 HDI, 110pk, bj. 2000, 128.000 km, geeft om de haverklap een fout melding op de display dat de motortemperatuur te hoog is. Dit gebeurt ook met koude motor. De motortemp komt niet boven de 90 gr. De dealer heeft al de relais voor de koelventilator vervangen omdat deze gecorrodeerd waren. Het probleem is hiermee echter niet opgelost.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat dacht je van de motortemp-sensor, die sneuvelen nog wel eens.( toevallig ook last dat de meter af en toe raar doet?)
Kortgeleden nog behandelt op deze site.
Voorin, achter de grille zitten 2 weerstanden van verschillende kleur met 2 parkers vast.
Vervang die maar eens en je zult zien dat het over is.
Om de kosten hoef je het niet te laten.
Hallo Oltimer, ik heb de weerstanden vernieuwd maar krijg nog steeds de foutmelding.
18 jaar
Rolf, misschien is het toch wel over als je de temp. sensor vervangt.
En misschien het display eens uitlezen misschien zit het in de communicatie.
Inmiddels zijn de voorschakelweerstanden. bijbehorende relais en de druksensor op de warmtewisselaar van de airco vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Inmiddels wel geconstateerd dat het probleem zich alleen voordoet als de airco is ingeschakeld. De foutmelding stopt als de koelvin inslaat om weer terug te keren zodra de vin stopt.
18 jaar
Bouwjaar 2000. hoe was het ook al weer, heeft deze niet nog een Bitronkastje?
Toch blijf ik een beetje hangen bij die weerstanden achter de grille. Gaat de ventilator ook draaien op de laagste stand als je bij koude motor de airco aan zet?Wel ook de kachelventilator aanzetten.Ik hoor het wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar