hallo,
soms gaat ineens het stationair toerental op en neer en gaat het co percentage omhoog naar ong,6% op benzine loopt ie goed
gasspecialist heeft em uitgelezen en zij dat waarschijnlijk de centrale injector moet worden vervangen.250 ex btw.omdat die dan buiten zijn tolerantie loopt.maar ik kan me niet voorstellen dat het co dan ineens zo omhoog schiet.ik zit liever niet met een nieuwe injector in de maag.
hij doet het niet altijd en het is alleen stationair.
bedrading is ok lambdasonde ook.heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die injector, is dat een klein rechthoekig doosje waar 1 slang vanaf de verdamper in gaat en 4 slangen uitkomen richting het inlaat spruitstuk en dat constant een tiktiktiktiktiktiktiktiktik geluid maakt? Dan zou die best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Heb ik bij mijn vorige 406 gehad. Kwam niet meer door de APK vanwege het co. Naar een gasboer geweest en die heeft dat ding vervangen door een gereviseerde. Schijnt dat die dingen het wel vaker begeven en nieuw zijn ze niet meer te krijgen (werd mij verteld) vandaar een gereviseerde. En de prijs, die klopt ook wel.
Het lijkt erop dat de injector lekt en dat komt helaas vaker voor. Start de auto ook redelijk moeilijk als ie kort gestaan heeft?
Alleen bij stationair heb je last van dat lek omdat de motor dan maar weinig brandstof nodig heeft. Als er teveel brandstof wordt geinjecteerd, stijgt het CO.
Diagnose is dus waarschijnlijk goed. Prijs lijkt me een tikje hoog, dus vraag het eens na bij een goede automaterialenzaak.
18 jaar
Hallo Heren,
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan zo'n gereviseerde AG DGI injector kan komen? Alvast bedankt !
Roy.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar