klant klaagt van lawaai onderin bij hobbelige weg. Is lawaai als stabilisatotstangetjes. Maar deze lijken mij ok.
Is er geen dienstnota dat er een probleem is met remzadels? Of met stuurgewrichten? De stuurgewrichten maken raar lawaai als je ze met de hand beweegt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onderste fuseelagers al gecontroleerd?
Alles blijkt normaal, doch klant blijft klagen van lawaai. Ik heb gezegd dat hij bij dealer moest effe checken daar auto pas een maand of twee uit waarborg is en hij steeds bij dealer geweest is.
Maar ja.............ik moet het oplossen..
is er soms een probleem met lawaai bij deze wagens? Dienstnota van Peugeot uit ivm subframe?????????????
2X meegemaakt dat het geluid over was na het natrekken van het voorste subframe en wielophanging. Is geen service info over.
heel vaak meegemaakt dat de onderste fuseekogels/lagers defect zijn. Dat komt veel vaker voor!
[quote=wkhoek]2X meegemaakt dat het geluid over was na het natrekken van het voorste subframe. Is geen service info over[/quote]
Vrij snel na het uitkomen van de 407 is er een AGIR bericht geweest over de bevestiging van de alu liggers aan het voorste subframe. Je moest toen totaal 4 ringen plaatsen achter de moeren van de linker en rechter bevestiging.
Dit was ivm kraakgeluiden bij langzaam rijden en max. bocht, bijv. bij in-parkeren.
geachte,
9 van de 10 zijn het de ophangingsgewrichten ook wel frips genoemd die speling hebben op de naaf...
je kan dit controleren door het wiel kwart voor drie vast te nemen en te kijken of er speling op zit wss zal de speling nog zeer miniem zijn maar dit is genoeg om het lawaai te maken. Terwijl je wikkeld aan het wiel kan je vanbinnen kijken naar het ophangingsgewricht (ziet eruit als een soort pootje en hangt vast met 2 grote torxen en 1 kleinere)
Gewoon deze vervangen als er speling op zit en het probleem is opgelost..
Let wel op als de naven te veel uitgesleten zijn (zie je als ze verroest zijn waar het ophangingsgewricht over moet) dan moeten de naven normaal ook mee vervangen worden want dan is de speling te groot tss het gewricht en de naaf..
Veel succes (is ongeveer 1 uurtje per kant werk)
16 jaar
zijn de frips. Linksvoor is er speling. Er komt wel roest uit.
is goed gelukt op een 30 minuten.
Kun je het fuseelager er zo aftikken, of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Nu begrijp ik dat jullie het steeds over een lager hadden hierboven. Heb gegoogle'd op 'fusee 407' en kwam op www.autoadviezen.nl terecht.
Voor de 'leken' heb ik de foto geplaatst.
Zit me een speling op..... ongelooflijk, en je hoort 'm alleen maar tijdens optrekken en remmen.
Goed produkt! :-) want deze heeft al 104000 km gelopen!
Bron: autoadviezen.nl
ja komt er gewoon af. Hangt er natuurlijk vanaf hoelang klant met lawaai al rondrijdt. Want het kan gewoon uitgesleten zijn ook van er te lang mee te rijden.
Maar het lukt wel mooi.
is er overleg geweest met de dealer ?? zit n.l. wel een behoorlijke regeling op, wat betreft kosten enz.En ook hoe en wat te vervangen.
Regeling op? Er zit daar geen regeling op. Slijtage is slijtage.............
Maar dit is wel heel erge slijtage. Bij onderhoud bij Peugeot dealer zit er afhankelijk van km-stand/leeftijd (gedeeltelijke) coulance op.
dat hoor ik graag zeggen............. coulance............
Probeer dit na twee jaar maar uit te leggen. Deze herstelling rekenen ze je zo aan.
En zoals bij IEDER merk zal het wel van je dealer afhangen of er "coulance" is of niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar