mijn 807 kwam stil te staan op de snelweg. Hierna wilde ik hem starten maar hij slaat niet aan. Hierna heb ik hem naar huis gesleept en heb de distrubutie riem gecontroleerd of hij niet gebroken is. Gelukkig is hij oke (ik heb de motor 60000 km geleden vervangen omdat hij gebroken was).
Volgens mij garage kan het de brandstof toevoer zijn (de pomp hoor ik 10 sec lopen als ik het contact aanzet) of de sensor die op het vliegwiel zit (heel belangrijk).
Op het display van de auto geeft hij geen storing aan.
Vandaag heb ik heb het vliegwiel gecontroleerd door het gat van de startmotor en daar zitten geen beschadigingen op. Verder heb ik de sensor vervangen van het vliegwiel maar dit gaf geen verbetering. (oude weer terug gezet) De tyming van de distrubutie is ook oke (pen in het vliegwiel en in het nokkenas wiel)
Brandstoffilter gecontroleerd
Als ik aan de verstuivers luister dan hoor ik ze wel open gaan.
Verder loopt de motor tijdens het starten vrij ligt.
wat kan het nog meer zijn??/ nokkenas gebroken??
Wie heeft een idee?
De 807 rijders
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gooid hij wel goed rond
als je de pomp achter hoort komt er dan diesel uit leiding
tevens zit er wel diesel in niet dat de tankvlotter niet goed werkt
als de nokkenas gebroeken is zal je dat tijdens het starten moeten horen
ik zou eerst het deisel systeemcontroleren of de druk en alles goed is
De accu is laatst vervangen en die gooit de motor lekker rond verder heb ik de leiding van het brandstof filter los gegooid en daar komt gelijk diesel uit als ik het contact aan zet.
Ps. De tank zit vol diesel (even geroken)
Morgen sleep ik hem naar de garage om hem uit te lezen op storingen. Dan kan ik gelijk bij meting gegevens kijken of hij voldoende systeem druk heeft.
Als hier niets uitkomt dan moet het toch iets mechanisch zijn.
nokkenas??
13 jaar
Vandaag bij de garage geweest. Auto uit laten lezen, en geen elektrische storing aanwezig. Bij meting gegevens was de inspuitdruk (ruim 300 bar), start toerental (200 omw/min) en vliegwiel-nokkenas sensors oke. Dus moest het wat mechanisch zijn. auto weer naar huis gesleept en de kleppendeksel eraf gehaald en wat blijkt de ketting gebroken tussen beide nokkenassen,
Daar gaan we weer (motor zat er net 60000 km in) De ketting, ketting spanner en de tuimellaars moeten vervangen worden.
Bij het demonteren van de verstuivers gingen er 3 verstuivers makkelijk uit naar de 4 verstuiver is een ramp. Ik ben er al een dag mee bezig en ik weet niet hoe ik hem eruit moet krijgen.
Wie weet er raad?
Opgegeven. we gaan de motor wissellen././/';'/
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar