Hallo,
Ik ben aan een peugeot 206 bezig van een kennis. Deze heeft het volgende probleem.
Als je hem in een versnelling zet en weg wil rijden doet ie dit alleen als je het stuur naar rechts draaid. Rechtdoor en links doet ie nix. Anwb zei de korte aandrijfas, maar na uitbouwen was er nix defects te zien, geen speling ed. Heb de auto lv opgebokt en auto in versnelling gezet, maar ik kan as en wiel gewoon rondraaien zonder enige weerstand. Nu stuur ik een kwartslag naar rechts en heb meteen de normale weerstand vd motor. Ikzelf vond de bakolie ook aan de lichte of grijze kant. Dus ik gok het differentieel/bak.
Iemand een idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in het differentieel gebeurt toch niks als je stuurt. als je gewoon iemand voorzichtig vooruit laat rijden, en jij kijkt onder de auto wat er wel en niet draaid heb je toch in 3 tellen je probleem te pakken?
Dit heb ik ook al gedaan linksvoren. As en homokineet beginnen beiden te draaien maar alleen als ik. Beetje naar rechts stuur. Eerder niet.
11 jaar
Als je toch de gehele voorkant van de auto opkrikt, en het stuur staat recht, dan kun je toch bepalen wat er mis is?? Eén van de aandrijfassen zal toch los zijn van de homokineet. Controleer zowel de binnenzijde alswel de buiten-homokineet. En dit links en rechts.
ik snap het ook niet, een simpeler probleem kun je m.i. niet hebben.
Voorkant opgebokt. Wielen staan recht,nu geen bijzonderheden aan assen of homokineten. Auto gestart. En in 1ste versnelling gezet en beide wielen draaien. Staan beide wielen op de grond en ik wil optrekken dan staan assen stil en hoor je geratel in bak.
Verwarrende hieraan is dat draai ik het stuur een paar slagen naar rechts dan is het niet of nauwelijks.
11 jaar
als je nou de auto opkrikt, en je zet em in een versnelling. en je houdt om de beurt 1 wiel vast en je draaid de ander, voel je dan niet aan welke kant de motor niet meedraaid? zie je ook niks aan de spiebanen van (ik denk) de li as (zowel as als in differentieel)
Dit heb ik net ook al gedaan. Als wielen recht staan auto opgekrikt. In versnelling gezet en om de beurt 1 wiel vast Laten houden en aan de ander gedraaid. Ik voelde de motor aan beide kanten niet meedraaien,behalve met stuur naar rechts gedraaid. Doe ik dit met beide wielen vd grond dan draaid het ene wiel niet tegenover gesteld mee. Dus wel met wielen naar rechts gedraaid. Nergens speling enz.
11 jaar
[quote=Dennism29]................ Als wielen recht staan auto opgekrikt. In versnelling gezet en om de beurt 1 wiel vast Laten houden en aan de ander gedraaid. Ik voelde de motor aan beide kanten niet meedraaien, ........................ Doe ik dit met beide wielen vd grond dan draaid het ene wiel niet tegenover gesteld mee. .................[/quote]
Dan zie je toch waar de as stilstaat ???? Daar is de aandrijving onderbroken.!! Als je het wiel draait, en de binnenste (of buitenste) homokineet staat stil.... is desbetreffende as stuk (of los, of uit de vertanding usw. enz. usf..)
@ralf_Jensen. Beide assen staan stil,hoop geluiden in versnellingsbak. Vertandingen en homokineten beide assen goed. Deze heb ik extra uitgebouwd en gecontroleerd,vertanding in bak ook goed. Als ik de wagen opgebokt heb staan en ik laat hem in de eerste versnelling lopen dan draaien beide wielen,laat ik hem op de wielen staan dan draaien beide assen niet meer en hoor je geratel enz. Ik begrijp ook wel dat als er een as of honokineet defect zou zijn dat je dat ziet dmv de as die draaid en homokineet die stilstaat of doorslaat. Geluid komt uit de. Bak
11 jaar
Dat staat dan los van de stand van je voorwielen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar