auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: raar probleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

hallo, ben een tijdje bezig geweest maar kom er niet uit.

ben lange tijd met me auto bezig geweest en het blok helemaal gereviseerd, catcam nokassen, zuigerveren, lagerschalen, kop geflowd enzo.

ik rij nu een half jaartje met de auto maar blijf het probleem houden.
als ik stilsta draaid het blok perfect geen oneffenhijd aan te hooren alleen als ik bij het stoplicht flink wegtrek en kom +/- boven de 2500/3000 toeren hoor je duidelijk een rammelend geluid (alsof je al de balletje van een lager hoord).
en als je op de snelweg rijd en je komt boven de 110 (begint langzaam) rammelend/trillend foooem..... foooem...fooem.foem geluid te hooren (klinkt niet normaal) hoe harder je rijd hoor harder het wordt, boven de 130/140 is het 1 langen zoem geworden. het klinkt als of er iets in onbelans is.

het geluid lijkt van voor/rechtsvoor te komen

het stuur trilt hhhhhheeeel lichtelijk maar nix noemenswaardig

dus ben zelf gaan zoeken, en heb al een lijstje met dingen die ik vervange heb.

*draagarmen L+r
*stabilisatie stangen l+r
* aandrijfas bijrijders kant
*wiellager bijrijderkant
* het afgedraaide vliegwiel vervangen voor een originelen
*koppeling
*wielen gewisseld
*andere velgen
*nieuwe banden
* bakolie vervangen 2x (er zaten kleine stukjes in)

en er wordt mijn nu geadvisieerd om een gereviseerde bak te halen omdat ze denken dat me differentieel aant kapot is gaan of al kapot is.

maar dag eerst het hier eens neer te zetten voordat ik er noooog meer geld in ga gooien voor nix mischien

alvast bedankt
mvg

Geplaatst door

blue 206 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ben net ook een stukje wezen rijden.
en zodra me veering uitveer dus geen druk heeft dan is het stil en zodra die weer inveer begint het geluid weer.

het zelfde als je boven de 140 rijd (en het geluid dus duidelijk aanwezig is) en je trapt je koppeling in, is het geluid gelijk weg.


zo het helpen kwa uitlijnen of geeft dat normaliete andere problemen.

blue 206 0

11 jaar

Patrick, je hebt een hoop onderdelen voor niets vervangen.
Laat eens iemand meekijken voordat je aan het vervangen gaat.

Ik denk dat je foem foem geluidje, van het wiellager LV komt. Maar laat dit iemand beoordelen die er ervaring mee heeft, dit kun je toch niet via een forum verhelpen.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

ik ben al bij meerderen mensen geweest en niemand kon me het vertellen, het was allemaal gis werk, waardoor ik sommige (niet alle) onderdelen heb vervangen. maar zoals je ziet raken de opties van die mensen ook nu een beetje op. en


maar naar mijn gehoor lijkt het rechtsvoor vandaan te komen (bijrijders zijde), maar jij zegt het wiellager links voor !
is dit een vertekend beeld kwa gehoor.
dat die links voor misschien kapot is maar dat je het van de rechter kant af hoord.


van de week een afspraak maken voor het uitlijnen (aangezien alles los is geweest)

blue 206 0

11 jaar

Je moet naar mensen gaan die terzakekundig zijn. En niet naar diverse mensen!


Laat hem maar uitlijnen joh! Prima. Daarmee wordt de olie in je bak weer helder.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

hey sorry als het verkkerd over kwam het was maar een vraag.

maar zal vande week ff langs de dealer rijden en dan ze kunnen kijken/meerijden en dan hoor je het.

blue 206 0

11 jaar

Probeer je alleen te verhoeden voor onnodige vervangen van onderdelen. Tips zijn ook louter goed bedoeld......,

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

hey,

nou zoals ik al zij ben langs een peug dealer gegaan, maar die kon nix ernstigs vinden op de rubbere motorsteun na dan.

ik heb de steun besteld en aangezien die lichtelijk olie lekte bij de distributie. heb ik de keerring daar ook van besteld bij de dealer.

ik kon vandaag de spullen ophalen maar tot mij verbazig had ik geen 4 dingen maart 5

2x nokaskeerring
1x krukaskeering
1 rubber motorsteun

en nog een ijzer ding erbij, de dealer kon mij niet vertellen waar het voor was maar ik MOEST die erbij kopen omdat het systeem het aangaf. dat als je de krukaskeerring bestelde je dat erbij moest kopen. ik kan me niet heugen waar dit onderdeel zou moeten komen mischien hebben jullie een idee? zal proberen een foto erbij te doen.

blue 206 0

11 jaar

Die ring hoort bij de krukaskeerring.

306 cabrio 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.