Heb al een tijdje een 'klonk' rechtsvoor. Kogels zijn allemaal okee, maar nu kom ik er achter dat de (bovenste) moer van de schokbreker niet helemaal vast zit, heb hem al een stukje aangedraaid.
Weet iemand het aanhaalmoment van deze moer. En kan je dit gewoon ongestraft (met de veerpoot aan de auto bevestigd) aandraaien ?
Mvg,
Bas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op het eind van de poot zit vaak een zeskant. Maak daar gebruik van bij het vast zetten .
Het moment van die moer is afhankelijk van de schroefdraad -diameter.
Met twee sleutels tegenover elkaar .... met een momentsleutel gaat het niet !. Zo vast als met de hand mogelijk is .
Succes.
Taatslager wel goed van veerpoot ? is daardoor de moer niet los gewerkt ?
Beste Punt en Kaleido,
bedankt voor jullie reactie. Aan het eind van de poot zit geen zeskant. Verder weet ik niet of het taatslager nog wel goed is, hoe kom ik daar achter?
Ik heb de moer aangedraaid en nu is de 'klonk' weg, wat ik me alleen afvraag is hoe 'vast' die moer moet en of ik dit ongestraft kan doen, zonder de rubberen 'ophanging' te beschadigen.
mvg,
Bas.
11 jaar
Om de borgmoer goed vast te zetten, zul je toch de zuigerstang tegen moeten houden. Is er geen uitwendige zeskant, dan vast en zeker een inwendige zeskant/inbus op het uiteinde van de zuigerstang. Waarschijnlijk inbus 7mm.
FF zijweg, wat is een taatslager?
En idd zuigerstang tegenhouden met imbussleutel 7 mm. Moer goed vastdraaien.
11 jaar
Freak 205 google eens ! Daar zie je verschillende oplossingen om een as in de lengte-richting te kunnen belasten.
Als dat lager zit vast geroest ,komt de besturing na een bocht niet meer terug.
Groeten.
Ja aanhaalmomenten kun je ook googlen
als je weet welke maat bout je hebt
succes!
11 jaar
Dat is het lager wat er voor zorgt , dat de schokbreker/veerpoot kan draaien tov de carroserie.
Zit meestal in het steunlager aan de bovenkant van de veerpoot.
Als deze defect is , gaat je zuigerstang ook vaak los zitten.
Als je hem nu goed vast hebt zitten , en je hoort klonk bij het sturen of het sturen gaat zwaar , is waarschijnlijk dat lager dus de oorzaak.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar