Peugeot 307: Aankoopadvies 307sw Lpg G3

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG

Rijden deze Peugeot's goed op LPG?
Moeten de kleppen regelmatig gesteld worden?
Wat zijn de zwakke plekken van deze auto's?
Vast bedankt voor de komende antwoorden. ;-)

Groeten

Marcel

Marcel1979

Geplaatst door Marcel1979 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

S. (0), 16 jaar geleden

Motor heeft hydraulische klepstoters; hoeven niet gesteld te worden.

Marcel1979 (0), 16 jaar geleden

Dat is alweer een voordeel, maar hoe zijn deze auto's in het algemmen op LPG?

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Doen het goed op lpg.
Nog een van de weinige autos die nog goed met lpg uit de voeten kunnen en ook nog hoge km standen halen zonder kop revisie.

Marcel1979 (0), 16 jaar geleden

Dus toch, ik ben een beetje huiverig voor Franse auto's maar ik vind de 307SW een mooie ruime auto.
Toch goed om te horen

Bedankt weer

Marcel

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

Hallo Marcel

Ik heb ook sinds kort,3 maanden geleden,een 307 SW 1.6 16 V LPI Vialle gekocht met 180.000 km op de teller. Het is een auto van een Lease, maar door de leaserijder overgenomen.
Koop je het particulier of via een dealer?
Eerste is uitdraai vragen over onderhoudshistorie en KM stand. Naar aanleiding hiervan kiun je een beetje inschatten welke grote uitgaven je kan verwachten of reeds zijn vervangen. Bijvoorbeeld is er al groot onderhoud gedaan aan G3 systeem. Een pomp veranderen/vervangen van een vialle G3 systeem kost je gauw 600 euro. Remschijven en remblokken voor vernieuwen ongeveer 200 Euro.
Luister en je kan het horen of de elek.klep van absorptievat niet blijft tikken. Wanneer moeten de riemen vervangen worden( distributie en multiriem Moeten de klepstoters vervangen worden? Werkt de airco nog goed? Trilt de auto bij ongeveer 130 km snelrijden. Hoe is de versnellingsbak. Stationair lopen van de motor perfect of slaat het af en toe over.Is de auto voorzien van verzwaarde veren i.v.m. LPG tank.
waterpomp en spanrollers). Wanneer zijn de koppelingsplaten/drukgroep/druklager vervangen. Heeft de auto schade gehad.
Dus met zo'n lijst kun je ongeveer inschatten wat je kunt verwachten aan bijkomende kosten. Uitlaat systeem bekijken.
Daarna kijk je naar de ANWB richtprijs van zo'n auto, waarbij bovengenoemde onderhoud recent gedaan moeten zijn.
Mochten bepaalde vervangingen nog niet zijn gedaan, dan dit van ANWB richtprijs aftrekken.
Via mijngarage.nl kan je offerte's aanvragen voor nog uit te voeren onderhoud.
Zo heb ik mijn 307 SW gekocht en eerlijk onderhandeld met de verkoper.
Ik ben zeer tevreden over de auto.

Succes met de koop

Chris

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Toch blijft voor een lpg auto 180.000km een hele afstand.
Het kan dan nog een eind goed gaan, maar je kunt ook een bak ellende over je heen krijgen.
Bij lpg zeg ik altijd, kopen met een lage km stand, kost meer maar ook langer uit de kosten.
Een diesel is een ander verhaal.

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

Een auto kopen met een hoge km stand is bijna altijd ellende van een andere overnemen. Mits je weet hoe het
bereden is door de vorige eigenaar en onderhoudhistorie aanwezig is.
Bij mijn aankoop was aantoonbaar dat de Vialle LPI pomp is vervangen met de injectors. Je wilt niet weten wat zoiets kost. Vervangen van cilinderkop en Koppelingsplaten zullen tezijner tijd wel komen. Hier is ook rekening mee gehouden bij aankoop van de auto. Heb reeds een gebruikte cilinderkop kunnen bemachtigen met 30.000 km op de teller als reserve onderdeel voor mogelijke vervanging. Denk zelf bij 240.000 km beurt tegelijkertijd
met de vervanging van distributieriem,waterpomp en spanrollers om de kop te vervangen. Misschien ook de injectoren te laten reinigen van benzine en lpi. Was van plan om zeker 350.000/400.000 km met de auto te rijden. En verder moet je natuurlijk een beetje geluk hebbenbij een aankoop van een auto. Het zijn natuurlijk
mechanische componenten die slijten en onderhoud nodig hebben. Ook je rijstijl is van belang.

Chris

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Geen dingen los gaan maken of vervangen die nog goed functioneren.
Waaronder kop of injectoren.
Nu zijn bij jouw al een aantal zaken vervangen, maar de meeste autos op lpg halen redelijk probleemloos de 150.000km, daarna begint de ellende vaak.
Daarom hanteerd een lease maatschappij deze maxima.
Rijstijl is niet altijd af te lezen aan de onderhoudshistorie, er kan ook flink getrapt mee zijn op de snelweg, zie je niet direkt terug aan de historie.
Gezien jouw voorbereiding en rekening houden met de te komen kosten zul jij er nog een lange tijd plezier van hebben.
Maar de meeste mensen zijn onwetend, kopen een auto met 180.000km en hun is altijd verteld dat een moderne auto met gemak 4 ton draait.
En als ze dan binnen afzienbare tijd met grote kosten worden geconfronteerd dan is het een miskoop of ze voelen zich belazerd.
Voor hun was het immers een nieuwe auto en ze denken vaak een paar jaar uit de kosten te zijn.
Mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
zelfde als op lpg rijden, mensen worden enthousiast als ze zien dat ik 2 tientjes afreken bij de pomp.
Maar ze vergeten dat er een installatie bijkomt en de slijtage hoger is op lpg, maar ze zien alleen wat je afrekent.
Daar baseren ze hun rekensommetje op, op wat hun in de week tanken en wat ik in de week tank.
Op die basis word er een gastank geplaatst.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.