Peugeot 406 Break 1,8: Aansturing AC compressor 406

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8

Hallo,

Ik ben op dit forum op zoek geweest naar een oplossing voor het probleem met de airco van mijn 406 maar ik heb nog geen aanwijzing kunnen vinden. Er zit voldoende koudemiddel in het systeem ook de druk is goed. De presostaat/droger is ok. Alle zekeringen zijn in orde Ook het relais in de BSI is getest volgens een topic uit dit forum waarin beschreven staat hoe je dat kunt doen. Op de uitgang van de BSI komt 12 volt te staan als je de airco schakelaar op het dashboard aan zet. Ik heb een schema gekregen dat volgens de dealer bij deze auto hoort, volgens dit schema gaat de uitgang voor de airco rechtstreeks naar de AC compressor maar dat is niet correct. De draad vanaf de BSI gaat naar een grote ronde steker links onder in het motor compartiment en heeft de kleur oranje vanaf deze steker verdwijnt de oranje draad in de kabelboom naar de motor en kan ik hem niet weer terug vinden waar hij uitkomt, hij komt in ieder geval niet bij de inspuitcomputer uit. De AC compressor wordt aangestuurd vannuit inspuitcomputer rechtsvoorin het motorcompartriment. De draden vanaf de compressor zijn rood en groen waarvan de groene de massa aansluiting is en de rode naar de inspuit computer gaat. Rara wat zit er nog tussen de BSI en de inspuitcomputer voor wat betreft de aansturing van de AC ? Ik heb begrepen dat sommge AC's uitgerust zijn met een bevriezings sensor, maar heeft de 406 zo'n sensor en waar zit die dan ? Ik hoop dat iemand een hint of een aanwijzing voor me heeft, want ik ben al een poosje op zoek naar deze fout.

Bedankt alvast

muj407

Geplaatst door muj407 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

saidamraoui (0), 15 jaar geleden

laten de dealer via leptop testen en als de compressor maakt een tik geluit dan is de BSI is defekt en als maakt geen tik geluid dan is het anders zo als een breuk in bedrading, of compressor magneit.

pieterp9094 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je geeft aan dat er 12 Volt op de aansluiting van de compressor komt. Was bij het meten de compressor aangesloten of was die los ? Meestal is het zo dat onbelast (dus compressor niet aangesloten) er gewoon 12 Volt op komt te staan en dat als de compressor aangesloten wordt de spanning in zakt.

Mocht er spanning zijn op het moment dat de compressor er aan hangt, meet dan nog eens op de draden van de koppeling of daar wel spanning op komt bij inschakelen.

muj407 (0), 15 jaar geleden

Het probleem is een tijd terug al opgelost. Ik heb de auto nog niet zolang en heb veel defecten aan de auto gehad die ernstiger waren dan een niet werkende airco. Eén of andere lolbroek die eerder aan deze auto bezig is geweest, heeft de aansluiting van de pingelsensor op het carter en de aircocompressor verwisseld. Dus nu heb ik wel weer 12 volt op de compressor, maar heb ik de magneet koppeling ook nog stuk. Nu nog sparen voor een andere magneet koppeling.

Bedankt voor het meedenken.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.