Peugeot 307: ABS foutmelding blijft na vervangen sensor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hoi heb hier een Peugeot 307 sw 2.0HDI 136pk van 2005.
Gaf plots storing op ABS.
Uitgelezen en storing was 'Snelheidssensor linker voorwiel'.
Sensor vervangen, fouten gewist maar telkens als je begint te rijden komt de storing en dezelfde foutmelding terug.
De bedrading is allemaal ok en de sensor geeft door want als de computer er aan hangt en je draait met het wiel dan geeft ie de snelheid van het wiel aan.
Wat kan nog de oorzaak zijn van deze foutmelding? ABS computer of andere?

Alvast bedankt!
groeten

gianniokcars

Geplaatst door gianniokcars (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Poolring niet gebroken ??????

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Werkt niet met een poolring om of op de as. De signaalring zit bij 307 verwerkt in het wiellager. Vreemd dat links opgegegeven wordt en dat je toch snelheids-signaal hebt. Je snelheidsmeter in de auto werkt ook gewoon? Misschien helemaal mis, maar heb je Rv. sensor ook getest. Geen ervaring met andere uitleesapparatuur, maar wellicht een foutje in het uitleessysteem?

gianniokcars (0), 11 jaar geleden

Rechtse sensor geeft ook gewoon door heb ik ook getest.
Heb hem met 2 verschillende uitleescomputers getest en beiden geven hetzelfde resultaat (linkse kant).
Heb ook al gedacht aan sensorring in de wiellager maar omdat ie toch reageert kan het dat eigenlijk ook niet zijn...

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Sensorfout kan onder andere ook komen door een wisselend signaal ( Bijvoorbeeld poolwiel krom, in dit geval zou dus ook de wiellager defect kunnen zijn) of snelheidsgerelateerd ( 1 wiel op een as wijkt in omtreksnelheid teveel af, door bijvoorbeeld montage van een reserve/noodwiel).
Van die magneetringen in de wiellager ( Zelfde systeem als O.A. Renault Laguna) weet ik bijvoorbeeld ook dat ze ijzer/roestvijlsel aan kunnen trekken en daardoor een verstoord signaal kunnen geven ( Amplitude niet hoog genoeg).

Ook iets simpels als een kabelbreuk, bijvoorbeeld bij de wielkastdoorvoer kan nog, daarvoor zou je de sensor vanaf de ECU kunnen doormeten op weerstand.

gianniokcars (0), 11 jaar geleden

Heb de wagen binnen gedaan bij Citroën dealer.
Blijkbaar zat er nog vuil tussen sensor en ring.
Als het wiel traag draaide gaf het dus nog gewoon door, maar als je begon te rijden wist ie het niet meer blijkbaar...

Merci voor het meedenken!

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum