Hallo allemaal,
Heb mijn auto bij een garage gebracht om de waterpomp en distributieriem te vervangen én.......
Even alles op een rijtje zetten:
- Auto gebracht naar een garage om waterpomp en distributieriem te vervangen
- Auto klaar, onderweg slaat de auto tweemaal af stationair achter stoplichten
- eenmaal thuis, merk dat er koelvloeistof lekt
- Op naar de garage, onderweg krijg ik tweemaal op verschillende tijden, een STOP melding met gepiep
- Eenmaal bij de garage, en ze vervangen de waterpomp
- Eenmaal thuis, lekt dat ding weer (ondertussen al een paar keer stationair afgeslagen)
- Naar de garage, zeggen ze dat de behuizing waar de waterpomp aan vastzit van plastic is en deze niet goed is
- Een waterpomp incl. achterkant erop laten zetten. Allemaal van 'ijzer/aluminium'
- Onderweg naar huis krijg ik één keer een STOP melding met gepiep, zet de auto aan de kant en het stopt, dus ik ga weer verder rijden naar huis
- Koelvloeistof lekt niet meer
- Auto geeft vanzelf een beetje gas en laat los (ong. 200 á 300 rpm als het stationair staat, (stationair ong. 700 á 800 rpm, volgens de dealer oké))
- Nou is die tot vanmiddag ongeveer 10 keer afgeslagen stationair
- Kreeg vandaag een 'storing uitlaatgas', oranje motor lampje ging branden, auto gepiep/waarschuwing gaat af en motor sloeg 2 keer af stationair
- Dit keer naar een Peugeot merk dealer, ze testen op foutmeldingen
- 'Tijdelijke storing. Signaal thermosensor koelvloeistoftemperatuur Gelijkheid' ( <--- Volgens dealer de boosdoener ) 'zou misschien vervangen moeten worden, maar even kijken of het re-setten het heeft opgelost'
- 'Tijdelijke storing. Geen overeenkomst tussen de 2 remschakelaars Gelijkheid'
- Dus tijdelijke storingen worden ge-reset en ik mag weer naar huis.
- Ik test de auto door 2 minuten stil te staan en hij slaat weer af
Auto staat nu bij de dealer voor nader onderzoek.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Kan het komen doordat de distributieriem en waterpomp zijn vervangen, dat deze niet goed zijn vervangen? Of dat de timing is verpest door het vervangen van een distributieriem?
Of komt het daadwerkelijk door een stomme kapotte sensor?
Ik maak me zorgen.... Ik wil geen fortuin aan onderzoeken uitgeven (die soms niks uitmaken volgens andere forum threads)......
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ik de garage was zou ik de timing controleren van de distributie
tevens de poelie van de nokkenas controleren of deze er goed op zitten
verder tijdelijke storing van remschakelaar is een nieuwe remlichtschakelaar monteren met extra kabelboompje bij
hierin zit de oplossing voor het probleem
verder zou ik kijken of de tijdelijke storing van de thermosensor terugkomt
maar het aller belangrijkste is
haal de stekker van de termosensor eraf
en controleer of er geen kvs in de sensor zit en niks in de stekker van de kabelboom
zo ja dan weet je ten eerste waar het probleem vandaan komt
maar je moet wel de stekker ook van de computer losnemen
kijken of je hier niks ziet
bij deze motor is bekend dat in sommige gevallen wanneer te lang met kapote/lekkende sensor wordt gereden
de koelvloeistof in de computer komt
met als gevolg
nieuwe computer, nieuwe kabelboom, en de koelvloeistofsensor zelf vervangen
Hallo, zal de garage dit allemaal controleren uit zichzelf? Of zal ik morgen even vragen of ze het willen controleren? Bedankt voor de reactie. Good night
12 jaar
dit zullen ze niet zeer snel controleren ivm je dan stuk van de inlaat slangen moet verwijderen
maar dat is de tijd niet
dus als je het zou vragen of ze dit willen controleren dan zullen ze dat zeker voor je doen
bij deze type motor heb ik tot hede maar 1x gehad
dit had ook problemen met slecht lopen, tevens vage storingen die we niet konden plaatsen
na reparatie was alles goed
[quote=trucker0werner]dit zullen ze niet zeer snel controleren ivm je dan stuk van de inlaat slangen moet verwijderen
maar dat is de tijd niet
dus als je het zou vragen of ze dit willen controleren dan zullen ze dat zeker voor je doen
bij deze type motor heb ik tot hede maar 1x gehad
dit had ook problemen met slecht lopen, tevens vage storingen die we niet konden plaatsen
na reparatie was alles goed[/quote]
Net gebeld door de Peugeot merk dealer. Zij hebben gezegd dat de thermosensor is verwisseld maar het probleem is er nog. Dus hebben ze mijn oude thermosensor erop gezet. Ze zeggen nu dat het 'misschien' komt door de timing. Nu moet ik weer terug naar de garage waar ze mijn distributieriem hebben laten vervangen om ongeveer 280 te besparen bij de Peugeot merk dealer voor het testen en op tijd zetten van de timing.............
Nog ideeën?
Groetjes,
12 jaar
er is een ding wat ik niet snap, als deze klachten er voor het vervangen van de distr/wp niet waren breng je de auto toch gewoon terug. bel maar als ie goed is.
of laat het de dealer doen en laat dealer de kosten doorberekenen aan de andere bedrijf ervoor
wel eerst betreffende bedrijf bellen met het verhaal
en zo uit leggen dat
na het vervangen van de riem
beroerd loopt en storing krijgt
hiervoor bij dealer staat en deze vragen of ze de timing mogen controleren
meestal zegt dan het bedrijf doen we zelf
maar als ze dit niet zeggen dan blijft auto bij dealer en krijgt betreffende bedrijf de kosten
Goed nieuws, motor slaat niet meer af! Ze zeiden tegen mij dat het lag aan een niet op tijd staan van de distributieriem..
Slecht nieuws:
Na het bovenste te hebben opgelost, onderste probleem verschenen...
Na het weer terug brengen van mijn auto naar de garage waar dit allemaal begon heb ik mijn auto daar achter gelaten.
Volgende dag hebben zij mijn auto gebracht en zeiden ze dat het gemaakt was.
Hij gaat inderdaad niet meer uit, maar er is een andere probleem verschenen.
1. Ik start mijn auto
2. Ik rij in zijn 1 tot ik moet schakelen naar 2, net voor de 20x100 rpm begint er een heel vaag geluid te komen rechts voor waar mijn distributieriem zich bevindt.
3. Meteen na het schakelen naar 2 is het geluid verdwenen en net voor 20x100 rpm wanneer ik ongeveer moet schakelen naar 3 verschijnt het geluid weer.
4. Meteen na het schakelen van 2 naar 3 is het geluid verdwenen.
5. Precies hetzelfde bij 4 en 5.
6. Als ik stationair gas geef, hoor ik vanaf ongeveer 20x100 rpm hetzelfde geluid.
Het klinkt alsof er iets los zit en trilt. Maar weet niet precies hoe ik dit moet uitleggen.
Wat me ook is opgevallen is dat er ook meer kracht in mijn uitlaat zit. Hiermee bedoel ik dat de lucht dat uit mijn uitlaat komt zo 'PHOOPHOOPHOO' klinkt.
Als ik stationair gas geef heel snel tot ongeveer 20x100rpm en los laat en weer gas geef tot 20x100 rpm en los laat hoor je 'PHOOOOphoPHO' uit mijn uitlaat komen, alsof het een racewagen is.
Dit was eerst niet zo voordat de garage aan mijn auto ging knoeien.
Wat kan hiervan de reden zijn?
Alvast bedankt!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar